TGIF

Hej hej!!
Jag var helt mentalt utmattad men lättad igår. Orkade inte skriva igårkväll om gårdagens läkarbesök men nu så.
 
Fick en tid hos den läkaren som skrev ut mig från Prenatal i tisdags så det kändes jättebra för då kunde jag iallafall vara säker på att han visste varför jag var där osv. Kom upp på 3:e våningen och möttes av barnmorskan som tog emot mig i onsdags. Hon kramade om mig och så pratade vi lite. Blev invisad i ett annat väntrum där jag träffade barnmorskan som jag hade på måndagen. Hon berättade att hon hört vad som hänt och att det var rent förjävligt. Kändes skönt att ha deras stöd i ryggen så det inte bara var jag och A som hade fått för oss alla konstigheter som hände i onsdags.
 
I vilket fall så fick jag komma in till doktorn och han frågade hur jag mådde, och jag hann inte svara förren han sa tog orden ur munnen på mig. Redan där tog jag ett djupt andetag och stenen lättade från hjärtat.
 
Han var noga med att berätta att han hade gett mig strikta direktiv att åka in om jag mådde dåligt och eftersom bltr var så högt så var det inga tvivel på att jag skulle in och undersökas.
Vi pratade om min oro för blodtrycket och han menade att jag är i riskzonen och att min oro är befogad. Om jag blir dålig så är det in direkt. INGA tveksamheter. Jag ska kolla mitt bltr varannan dag fram till bebisen tittar ut. Detta kunde jag göra hos barnmorskan för att slippa ta mig ut till KK. Om bltr blir alarmerande högt så skickar barnmorskan in mig. inga konstigheter. Känns tryggt.
 
Jag kunde få välja att stanna på sjukhuset, alltså bli inlagd och kontrollerad där men att jag nog skulle må bättre hemma. VIlket jag höll med om.
 
Han sa att jag kommer bli igångsatt. Om jag vill tidigare än vad det är beräknat så skulle det ordnas men jag skulle inte få gå ens 1 dag över tiden. Så det känns skönt. Om bltr håller sig stabilt och mina symtom inte bli värre kommer jag att få gå på ett igångsättningssamtal/bedömning den 22 april men skulle blodtrycket försämras innan dess så blir jag igångsatt där och då.
 
Jag fick frågan om jag ville byta doktor då den 22:e när jag har blodflödesmätning och det ville jag gärna så det ordnade han. Han ville helst att jag skulle komma till honom men det fanns absolut inga tider nästa vecka så därför blir det den 22 april till en annan doktor. På bedömningen kommer jag få välja att bli igångsatt OM kroppen är mogen eller vänta och se om han kommer själv innan BF annars kommer en igångsättningstid ges vid bf datumet som är den 7 maj.
 
SÅ nu har jag lite att fundera över. Jag vill inte tvinga fram bebisen men som läkaren sa så ska jag orka med förlossningen. högt bltr samt min foglossning och sömnbristen kommer ta ut sin rätt om jag väntar för länge. Det är en övervägningsfråga. 
 
Så summan av kardemumman är att veckan som kommer så är det täta kontroller på mig och bebis och sen väntar tiden den 22 April. Känns skönt att ha alternativ och planer. Så nu ska jag läsa noga om igångsättningar och så får vi se hur jag mår efter nästa vecka helt enkelt. Jag blev ju igångsatt med Julia och det gick ju jättebra så jag har bara goda erfarenheter ...
Nu är det mycket vila som gäller, ingen stress och så lite tv och dator som möjligt. Ingen fysiskt ansträngande och bltr kontroller varannan dag. Vi hoppas att jag slipper fler besök på sjukan innan den 22e april.
Tänk snart är faktiskt Lillebror här.
 
Jag måste ju skriva en veckouppdatering om vecka 37 också.
 
Tack för era fina ord på förra inlägget!
 
 
 
Puss på er

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0