God Morgon vecka 37

Kommer kanske inte hinna skriva en veckouppdatering om vecka 37 idag..vi får se.
 
Blev utskriven igår från Prenatal med strikta råd om att ta det lugnt och vila, vila vila.
Jag skulle ringa KK såfort jag kände mig dålig eller konstig av någon anledning annars fick jag en ny tid för återbesök och nya provtagningar imorrn, torsdag.
 
Var så skönt att få komma hem och flödesultraljudet som gjordes igår visade att mina förträningnar i kärlen fortf låg på en 2:a som sist och så gjorde vi ett tillväxtultraljud på Lillen som uppskattade att han just nu väger runt 2800g.
+7%.
 
Hade så svårt att komma till ro hemma och har nattvandrat trots att jag fick ha stora sängen för mig själv. A och Julia hade lagt sig i soffan när hon trillade in inatt. Omtänksamt men stackars dem =(.
 
Vaknade imorse och kände mig konstig, kollade i spegeln och över natten har jag fått dubbelhakan deluxe. Jättesvullen. Ställde mig på vågen..+1 kg sen igår.
Suck. Vet att jag borde ringa KK men bestämde mig för att gå bort till min barnmorskemottagning för att ta ett bltr för att se om det är lönt att åka in akut eller om det kan vänta till imorrn.
 
Bltr mätte 160/95 och en 1 i urinen enligt maskinen. Barnmorskan ringde prenatal (inte min ordinarie utan en annan) och jag fick tid hos dem 13.30. Suck.
 
Jag vill verkligen inte bli inlagd igen så jag hoppas att proverna inte visar någon större föränding och att jag istället kan fortsätta komma på tätare kontroller.
 
Annars välkomnar jag mer än gärna vecka 37 idag!! vi är inne på slutspurten. 27 dagar kvar till beräknat plopp. Gjort 90,4 %. lillebror är mer än välkommen... komsi komsiii..
 
 
 
 
Bilder från när jag låg inne..på rum 8. All by myself... 
 
 
Puss

Kommentarer
Postat av: Veronica

Hoppas bebis kommer om en vecka och att blodtryck osv inte går upp! Kram

2013-04-10 @ 18:14:08
URL: http://4livliga.blogspot.se
Postat av: Sussi

Men usch gumman.. tycker så synd om dig! Hoppas han kommer snart :) Styrkekramar.

Svar: tack för omtanken. Nu är det tufft. Tufft tufft tufft.Nu får han gärna komma...mer än gärna!! snart är det vår tur..ska bli så spännnande att se när er fina Neo tittar ut! kram!!
Linnéa

2013-04-10 @ 19:22:34
URL: http://www.tussilulls.blogg.se
Postat av: Ida Zäta

Jobbigt slut på graviditeten men snart är vi i mål!!! :)

Svar: Usch ja! nu får han komma...hur mår du nu i slutet? snart snart snart... =)
Linnéa

2013-04-10 @ 20:25:03
URL: http://minbebis.com/blogg/idazata/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0