Barnmorskebesöket

Resulterade i ännu ett besök på KK!
Jag bönade och bad om att få slippa åka ut till KK men bltr var gör högt för att ignorera. Fick t om vila i 30 min hos bm innan hon tog nytt bltr ifall att men 150/100. Dock ingen äggvita..

Sf måttet mätte 36 cm!! Så stort hade jag varken med Jamie eller Julia. Ändå tycker jag att magen är mindre men att bebisen ligger högre upp än de andra graviditeterna.

Vågade knappt ringa À och berätta att jag skulle ut till KK, jag var då arg, ledsen och trött på allt.

40 min senare var jag på KK där ctg gjordes som vanligt. En lugn bebis denna gången men allt såg fint ut. Kunde inte ligga så länge för bäckensmärtorna var för påtagliga. Bltr mätte 140/90 efter 1 timme på KK och ingen äggvita.
Fick träffa ännu en ny doktor... Han gjorde massa tester. Mina reflexer på vänster sida var något försvagat annars var resten OK.

Han önskade att förlossningen skulle starta spontant för min och bebis skull. Gärna när somhelst så jag slipper bli sämre. Bltr är för "bra" för att utsätta kroppen för en igångsättning nu.
Däremot var det mer än viktigt att åka in akut OM jag blev sämre. Han ville verkligen att jag skulle förstå det.
Eeh jag vet!!

Fick gjort en hinnsvepning också för att förbereda kroppen för en eventuell igångsättning eller om den startar spontant efter det. Har inga större känningar. Lite mensvärk men det föder man inga barn på.

Suck, stånk och stön.

Behöver jag ens berätta hur less jag är på allt?!
Nu tycker jag att det får räcka. Det sista jag ville var att behöva åka in och ut pga blodtrycket!! Det tär på mig både psykiskt och fysiskt. Ska det vara såhär i 3 veckor till så vill jag inte vara med längre!!

Godnatt!!
Puss


Kommentarer
Postat av: Jenny R

Vill bara skicka en stor kram!
Jag fick också gjort en hinnsvepning med båda barnen. Visserligen efter fullgången graviditet. Hade först mensvärk efteråt sedan startade de riktiga värkarna 10 timmar senare. Håller tummarna för att det inte dröjer länge till innan er prins är här.

Svar: Inget händer här men hade heller inga förhoppningar. Nu hoppas vi bara på att hinnsvepningen åtminstonde har hjälpt till att förbereda kroppen ifall jag skulle bli igångsatt innan BF. Kram!!
Linnéa

2013-04-16 @ 10:38:17
Postat av: Magdalena

Hoppas det kommer igång nu efter hinnsvepningen och lillebror kommer ut snart så du slipper hålla på och åka fram åh tillbaka hela tiden. Du har verkligen haft det tuft!!

Efter jobbat 6 dagar varav 4 med ont och tårar efter jobb så är det slut jobbat för mig nu. Sen imorse har jag haft riktigt jävulskt ont i fogarna och kan inte vrida mig utan jag gråter. Så det får bli stanna hemma tills lilleman kommer. Kramar till dig i massor!!!

Svar: Hinnsvepningen hade nog ingen större effekt på mig, dock har jag haft mer sammandragningar som kanske hjälpt till att förkorta livmodertappen och göra den mogen.Kan alltid hoppas =)
Vad skönt att du kunnat slutat jobba nu. Dags att börja ladda inför den stora dagen!! tänk att vi snart har våra små utanför magen. Märkligt =) Kram!!
Linnéa

2013-04-16 @ 21:14:01
Postat av: Amanda

Nu får han snart titta ut!:-)

Svar: håller med!
Linnéa

2013-04-17 @ 10:04:40
URL: http://aochmflyttarin.blogg.se
Postat av: Magdalena

Efter pratat med barnmorskan idag så blir det ett besök på Prenetal imorgon. Hon tyckte en gynekolog ska kolla så det inte är mina sammanväxningar kombinerat med fogarna som smärtar så... Känns skönt att slippa behöva stå så många timmar på benen nu och ladda för den dagen vi blir 3!! Nu när våren har kommit så längtar jag ännu mer till maj och helt ofattbart snart är våra killar här!! Kram <3

2013-04-17 @ 17:48:25
Postat av: Linda

Stackare.. Håller tummarna før att allt gått bra på kontrollen idag så du slapp KK. Vet hur det ær, hade det också så nær jag væntade min kille. In och ut før kontroller hela tiden, kunde ju knappt njuta av att vara gravid. Slutade med att de behøll mig på sjukhuset och hæmtade ut liten i v.31.

2013-04-19 @ 14:52:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0