Joolz Day, Bugaboo Cameleon 3 eller Emmaljunga Nitro City

Så var det det här med vagn.
 
Jag var ju bensäker. Jag hade bestämt mig redan innan jag blev gravid, lååååångt innan jag blev gravid att det var en Bugaboo jag skulle ha!
 
Av en ren tillfällighet sprang vi på en Bugaboo Cameleon, inte 3:an utan föregångaren. Dessa såldes lite billigare då 3:an skulle ta över. Vi nappade och beställde en i grå bas, sand topset samt ett persikafärgat topset (spedcial edition). Fick det för ett väldigt bra pris.
 
När vi sen hämtade hem den, mådde jag så fruktansvärt illa av den och kunde knappt titta på den. Efter måååånga om och men sålde jag den på blocket. 
 
 
Min ögonsten, saknar den redan MEN det klickade inte. Inte på det sättet jag ville. Jag var alldeles för osäker på den och då är det inte rätt. =)
 
Sååååå nu är frågan vilken vagn ska jag ha?!
Jag har ju tittat på en bugaboo cameleon 3 som är likadan som denna på bilden fast med lite andra smartare finesser. Den jag är sugen på är isåfall denna... All black.
 
 
Har också tittat på Emmaljunga Nitro City. Jag älskar ju hur den är inredd. Så komfortabel för bebisen vilket jag tycker är viktigast! Skönt att köra och väldigt snygg i liggdelen. MEN stort minus är sittdelen. Jag vet redan nu att jag rtoligtvis kommer störa mig på sittdelen...eller? 
Julia hade ju en nitro city i hallonröd. Såååå fin men sååå stor och klumpig. Dock satt hon som en prinsessa i den. Vilket är viktigt.
 
Black carbon. Lånat bilden från emmaljungas hemsida.
 
Sen har jag och A snöat in oss på en Joolz. Den är lite nyare på marknaden och det är inte många som kör dessa vagnarna än men efterfrågarn har blivit stor nu på sista tiden.
Denna vagnen har skapats från designers som tidigare jobbat för bugaboo och det finns lite likheter.
Alla dessa vagnarna kan man sedan sätta fast bilstolen på vilket kan kännas väldigt praktiskt när vi åker iväg hela familjen på shoppingtur. Bara lasta ut bebisen i sin bilstol och slippa knäppa loss och knäppa fast ännu ett barn..haha.
 
jaa..det är dessa som vi funderar på i nuläget.
Har ni några andra tips?
Puss på er
 

Kommentarer
Postat av: Anonym

Hahaha du o dina vagnar, du är så stööörd :) Såg en Joolz i stan idag, den såg fin ut. Tänker inte säga nåt om Emmaljunga (wtf!?!?). Vi är ju jäkla nöjda med våra buggor, men så bor vi ju mitt i stan... Lycka till med ditt stora val!! Kraam.

Svar: Hahaha..alltsåååå hallååååå emmaljungahater! hahah Var Joolzen snygg eller bara blärk?Drömde om dig inatt, du var också preggoooo... bara så du vet.
Kram!
Linnéa

2012-11-28 @ 21:48:50
Postat av: Anonym

Den vill aldrig skriva ut mitt namn den här bloggen... Det var jag KAJSA som skrev jue.

Svar: Konstigt? du måste fylla i ditt namn i rutan..hahah =P
Linnéa

2012-11-28 @ 21:49:43
Postat av: Zarah - mamma till två små ❤

Vi har en Bugaboo Donkey och är såå nöjd!

Svar: Använder du den som syskonvagn? Hade Julia varit mindre och i behov av sittplatsen så hade vi absolut köpt en sådan =). Jag önskar att den hade funnits när Julia föddes för då var Jamie bara 18 månader.
Linnéa

2012-11-29 @ 13:36:05
URL: http://zaraholine.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0