Bildbomb - vårt hem + fynd från Gekås

Tänkte börja jul"pynta" lite idag. Jag vet, det är november men första advent är på söndag och jag ska jobba i helgen så då vill jag ha det klart liksom. Vad jag INTE har är adventsljusstake men det hinner jag fixa imorrn eller på fredag =).
Vi hade inte tänkt julpynta sönder lägenheten men det ska dock synas att det är juletid och därför kommer vi ha julstjärnor och stakar, samt mycket levande ljus. Lite röda inslag och en gran lite senare mot jul. Men inte för mycket plock. Jag skulle ha köpte lite julsaker i Ullared men det blev så mycket annat att jag inte längre tyckte att det var aktuellt haha.
Ni får lite dagsfärska bilder från nu, mest för att visa vissa inköp från igår.
Jag har tjuvstartat med en julgardin i köket. Lampan ska bytas ut mot en ljusstake sen är det klirrat. (hissgardinen är från Hemtex)
Detta står på skänken i vardagsrummet. Kannan är ett fynd från Gekås. Ja boken också men den har vi fått av A´s föräldrar.
Kuddarna och filten är köpta på gekås. Det är dem jag står och lutar mig mot när jag blir intervjuad. usch nä, lova att INTE titta om det sänds. Alltså jag svarar rätt efterblivet på frågorna och så ser jag ut som stryk. Fan haha.
Det är egentligen meningen att kuddarna och filten ska ligga på vår säng, men nu under julen blir det bra i soffan för det känns lite "vintrigt" i allt det pastelliga.
Kronan och ljuset är också från Gekås.
Mysigaste filten, på baksidan är den alldeles fåskinnsfluggig.
Huslyktan är såå fin, speciellt när värmeljusen är tända. Detta huset finns på RUSTA också men jag köpte den på gekås för mindre än halva priset.
Visst vill man kasta sig i soffan och myyyyysa!
Vi ska färga tyget på stolarna och måla stolsbenen vita... så blir det bra. Köket är långt ifrån klart men vi ska inte pula med det förrens till våren.
Vi har blivit med byrå i sovrummet. Äntligen. Detta är MALM från IKEA och det är inte två byrårar i en så att säga. Det är EN möbel.
Servetthållaren är också från Gekås och servetterna som ligger i..det ni! haha
Det blev en massa julklappar till barnen också. Vi har inte köpte så mycket julklappar till dem innan men nu när dem har blivit lite större och önskar sig saker. Dessutom finns det möjligheter att köpa lite mer nu när jag faktiskt jobbar och ekonomin ser lite bättre ut =).  Vi brukar inte köpa leksaker till våra barn utan det blir mest kläder så därför blir det extra kul att ge dem just leksaker i julklapp. Dem kommer bli jätteglada!
Hoppas nu barnen inte läser bloggen hahahah. Jamie ska få ett polishus från LEGO-Duplo. Julia ska få Dupblo med HelloKitty. Jamie ska få ett doktorset och Julia en liten sulky dockevagn,,ni vet en sån där parplyaktig sak. (däremot önskar hon sig en STOR dockevagn från BRIO hint, hint ;)). Jamie ska få ett byggare Bob Memo. Och Julia ett hello kitty pussel. Sedan ska dem få varsin Bil från Brio med musse och långben. Julia fick ju Mimmi bilen när hohn fyllde år.
Det spelar egentligen ingen roll vem som ska få vem för dem kommer leka med det tillsammans ändå..=).
Nu ska jag plugga..jag bara MÅSTE!!!
Puss på er

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0