Sår, rätt val, MOLO, pyjamas?! haha

Det har vi prata om idag, olika sår, hur man tar hand om dem, lindrar...ja ni förstår. Härligt beskrivande lektion av såriga och variga sår... och jag bara älskar det. Sjukt!
Hahah..

Jag har trots allt blivit lite mer avskräckt än vad jag var innan jag började läsa till USK. Jag trodde jag inte skulle vara så äckelmagad som jag ändå är. Dock ska det till extrema grejer innan jag verkligen äcklas men ändå.

Jag är lite orolig över att jag kanske ändå läser till något som jag kanske inte vill bli?..vad hände liksom. Jag bara fick den känslan idag. Kan vara att det beror på att vi bara läser och läser och läser och inlämningar efter inlämningar. Knappt några praktiska lektioner. Nu har vi visserligen en på torsdag. Vi ska lära oss mäta blodtryck, linda och lite annat. Senare ska vi också lära oss ta blodprov venöst, ta blodsocker...ja lite mer av det jag eftersöker. Men nånstans i bakhuvudet känner jag att jag börja falla av hästen lite grann. Det är bara 2 kurser kvar innan sommarlovet sen ska jag jobba hela sommarn och andas lite. När vi kommer tillbaka i höst så ska vi ut på praktik i 6 veckor och då blir det på sjukhuset om jag kommer in på sjukvård vill säga. Det är tydligen inte helt klart att alla kommer in på sina första hands val.

Kanske är det också det som får mig att svajja lite. Jag och flertalet av mina klasskompisar vill också ha sjukvård och det finns bara 30 platser. Dessa 30 platser delar vi med en annan klass på skolan samt någon klass i Lund. Jag och fler med mig tänker inte fortsätta utbildningen om vi inte kommer in på vårt första handsval. jag tänker absolut inte studera till något jag inte vill bli. Det är bortkastad tid och pengar.

Det är mycket tankar nu, jag hoppas såklart på att allt går vägen och att jag i december tar min USK examen!

Nu skiter vi i det sålänge.
A hämtar barnen idag, jag ska strax städa undan i köket och sedan laga mat så det är klart när dem kommer hem. Ikväll är det "En unge i minuet"..Älskar´t!!!

Imorrn är det Näringslära som gäller..skittrist kurs dock har vi en riktigt bra lärare tycker jag som är väldigt tränings intresserad och av att äta rätt mat i samband med träning så jag lär mig mycket men det är också MYCKET vi lär oss. Jag fattar typ hälften..om ens det. Men men.. det ska nog bli bra ;).

Imorn är det utvecklingssamtal för Jamie på förskolan. Jamie ska vara med denna gången och få titta i pärmen där dem dokumenterar varje dag med bilder. Ska bli kul och få höra honom prata om förskolan i med oss. A kan tyvärr inte komma denna gången heller och han blir så besviken och det förstår jag. Det är svårt att gå från jobb när man är så få på ett företag helt enkelt..han får följa med nästa gång.

Nä nu har jag inte tid att sitta här längre..


Riktigt charmig bild på mina morgontrötta barn hahah. Dem är verkligen sötast i världen men dem är inte alltis så fotogeniska hahah. Mina sötnötar. Julia ahr på sig sin fina heldress från MOLO. Hon hade en body när hon var liten från samma kollektion. Så jag blev nostalgisk när jag såg den såklart! A undrade varför Julia skulle ha pyjamas på sig på förskolan...(han är rolig han)... jag tycker hon blev väldans söt, speciellt i sina söta pippilotter!
Vi hörs people.
Puss

Kommentarer
Postat av: Sophie

Förstår hur du känner med skolan, själv varit i dom tankarna. Tror och hoppas att du får gnistan tillbaka när du kommer ut i praktiken! För du kommer garanterat bli en grym uska :) Märkligt de där med de få platserna till sjukhuset, klart man vill dit! Hoppas du e en av dom iaf! Tack för i lördags! Köpte hallon idag men dom va inte lika goda som dina :( Kram

2011-04-11 @ 22:50:53
Postat av: Jenny Rehov

Vad fina J o J är! Heldressen är ju ljuvlig.

Jobbigt det där med begränsat antal platser. De måste ju veta att de allra flesta som läser till usk vill ha sjukvårdsbehörighet. Är det svårt att få praktikplatser eller har de nämnt någon annan anledning till de få platserna?

Hoppas sugen kommer tillbaka.

/Jenny

2011-04-12 @ 16:10:29
URL: http://Idetgulahuset.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0