Emmaljunga Nitro City "Candy Pink"

Vi sålde ju vår fina Urban Jungle förra veckan och den största anledningen var att jag inte hade henne mot mig och jag tycker det är mysigt så vi fick leta efter annan vagn som uppfyllde det "kravet".

A var på vagnjakt och han mindes att jag för kanske 8-9 månader sen såg en typ knallrosa Emmaljunga nitro city vagn och blev förälskad direkt. Från och till har jag tjatat om att den hade varit jättekul att "prova" hahaha. Men vi har båda tyckt att det har varit för mycket pengar att lägga på en sittvagn till en 1åring som dessutom går på dagis.

Men på fredagen ringde A och berättade att han hade lagt undan just den där rosa emmaljungan åt oss. Att vi kunde hämta den på lördagen. Vi pratade om det och bestämde oss för att hämta den..eller ja A´s föräldrar hämtade den åt oss och den är superfin. Jag trivs verkligen med den. Visst finns det nackdelar med denna också men Julia sitter jättebra i den och dessutom har jag henne mot mig.







Recensioner so far?

+
Svänghjul och rullar bra
+ Robust vagn men inte så den är klumpig
+ Färgen ÄLSKAR jag. Den smälter liksom inte bara in
+ Julia sitter som en smäck
+ Vändbar sits

- Vagnen är tyngre med Julia i än vad Urban Jungle var
- Handtaget är en bra bit ifrån själva vagnen känns det som
- Vagnen känns lång precis som Urban Jungle och det tycker man nog eftersom jag har haft en Bugaboo också
- Emmaljunga har en tendens att "gå ner" sig rätt så snabbt (men vi ska inte ha den mer än kanske 6 månader för sen tycker jag nog att Julia har vuxit ur en sån vagn)


Varför just den färgen?
Älskar färg.. har ju haft en ljusblå vagn till Jamie, en röd en knall gul och en röd med supermycket färger till Julia. Men jag har också haft svarta och bruna vagnar. Tyvärr bleks svarta vagnar så snabbt i solen om man jämför med andra färger tycker jag så jag undviker helst svart om det går.
Denna rosa kan man tro är väldigt skrikig men den är inte så skrikig utan den är faktiskt väldigt diskret för att vara så "skrikig" hahaha.

Vi trivs med vagnen än så länge, ska bli spännande och se hur den klarar vintern. Jag vet ju att Urban jungle vagnen hade klarat vintern utmärkt eftersom den har stora hjul och jag vet också att Brio singen som har likadana hjul som denna Nitron inte alls klarade vintern så bra. Vi hoppas på det bästa!

Kommentarer
Postat av: Maja

ah jag tycker den passar som en smäck! :D

Både dig och Julia! Two thumbs up!

Pusssss på er!

2010-11-22 @ 10:02:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0