Smakportioner

Lion är 4 månader och 9 dagar idag. Han har än sålänge fått testa gröt vid två tillfällen. Då snackar vi om 2 teskedar gör per tillfälle. Han har också fått smaka på våra fingrar det vi käkat. Det är tydligen något nytt att allt kan testas i kryddmått. Lion är väldigt intresserad av maten och idag ska ha få lite gröt till och även smaka en sked med efterrätt. Vi skyndar långsamt. 
 
Lion älskar att amma men kan ta flaskan om det behövs. Jag hade tänkt amma i 3 månader för att sen gå över till ersättning. Men amningen funkar så jäkla bra så det har liksom ara flutit på.
Vissa dagar känner jag att vi är redo att släppa amningen men vissa dagar vill jag aldrig att den tiden ska komma. Stört va?
 
Julia ammade knappt 2 månader. Jamie inte alls. Båda åt gladeligen ett mål gröt om dagen vid 5 månaders ålder. Frågan är om Lion kommer göra detsamma? Än är vi inte redo att byta ut ett mål mot gröt. Men däremot ett amningsmål mot ersättning. För jag vill börja trappa ner. Men vi har inte bråttom som tur är.
 
 
 
 
Han ser så stor ut när han sitter där i matstolen.. min lille bebis.
 
Puss
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0