Stolta syskon

 
 
Jag är riktigt imponerad över Jamie och Julia.
Dem har vuxit in i sina roller med bravur och verkar älska varje sekund med Lillebror. Det gosas och hjälps till från höger och vänster varje vaken sekund. Lion säger till när det blir för mycket och det accepterar Jamie och Julia.
 
Innan Lion kom målade jag upp v'ärsta scenariot att det skulle bli kaos här hemma men än sålänge flyter saker och ting på som det ska!
Nu går visserligen barnen på förskolan varje dag mellan 9-15 men det är jag som lämnar oc hämtar och fixar och donae här hemma. Fr om den 26/6 kommer barnen gå 15 timmar i veckan. Då kanske det där kaoset kommer. Men än sålänge är det ett organiserat kaos precis som det var med bara Jamie och Julia i hushållet. Lion hänger bara på.
 
Julia är inne i en period där hon testar oss. Varje morgon och kväll ska det bråkas. Hon bara måste få sin vilja igenom annars utbryter tredje världskriget..mildt formulerat? Imorse börjde allt med att jag skulle göra en fläta på henne vilket hon inte ville men som jag ansåg hon behövde eftersom håret var ssmutsigt och vi inte hinner tvätta det på morgonen. Efter det är allt fel. Hon skulle inte ha frukost. Sen skulle hon efter att ha skrikigt inne på sitt rum i 10 minuter. Sen skulle hon inte ha kortärmat. Men hellet inte långärmat. 10 min senare gick det bra med kortärmat. Jag hade satt tandkrämen lite fel på tandborsten tyckte hon..ååh herregud!!
Solhatten vägrade hon och koftan också. Hon provade 4 par skor och det slutade med att hon gick till förskolan i sina inneskor!!! då hade vi bråkat om skor i 20 minuter. ( hon har ett par sandaler på förskolan, därför fick hon välja själv). När vi väl gick till förskolan frös hon ju såklart...vad sa jag om koftan?! hon fick låna min ist.
 
Jag lääääääängtar till denna perdioden lugnat ner sig för är det något som känns aningens jobbigt nu så är det hennes förmåga att bråka om precis allt!
 
Puss
 
 

Kommentarer
Postat av: Sandra

Åh, så fina dom är alla 3!! Puss

2013-06-14 @ 13:49:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0