Dopförberedelser

Igår satte vi oss och började skriva ner allt som behöver fixas och köpas till Lions dopdag samt A´s 30årsfest. Åååh herregud vad grejer. =)
 
Jag älskar att planera fester och framförallt med tema. Inbjudningskorten är utskickade och vi beställde inbjudnigskort denna gången. De två andra gångerna har vi pysslat själv men vi underlättade det lite för mig denna gången.
 
Temat för dopet blir enkelt, stilrent, babyblått och vitt. Vimplar, randiga sugrör, servetter med stjärnor på..ja det blir nog bra. Iom vi firar A´s 30 årsdag samtidigt så kör vi inte all in på något tema just för Lion bara.
 
Så här ser iallfall inbjudningskorten ut. Det är ca 1 månad till dagen D och för en gångs skull är vi ute i god tid haha.
 
Det känns helt ofattbart att vi planerar vårt tredje barns dop. Lyckligt lottad.
Lion verkar sjukt taggad och vi hoppas att han lugnar sig med maten nu innan dopdagen så han får plats i dopklänningen som min Mamma har sytt och som både Jamie och Julia burit. Till festen kommer Lion bära sjömansdräkt..jag menar HUR gulligt?
 
Jamie och Julia kommer matcha varandra i kläder från EBBE. Jamie i marinblå chinosshorts och en rutig skjorta från EBBE. Julia kommer ha en klänning i samma tyg som Jamie´s skjorta. Frågan är vad jag ska ha på mig?
Förhoppningsvis har jag tappat ett par kilo till innan dess.
 
Det finns ju lite saker vi faktiskt önskar till Lion om det är någon som vill ha tips.
 
* Bumbostol med bricka.
* Roliga babyleksaker
* Gåstol
* Presentkort/kläder från Polarn och Pyret
* Kläder i strl 68-74
* Presentkort från Lexington
* Söt barnservice
* Leksaker från märket Sebra (virkade skallror bland annat)
* Leksaker från märket Skiphop
 
.. mm!
 
 
 
 
 
 
 
Kul att snurra runt tycker Lion! 
Åååh vad stor han har blivit...alldeles för snabbt =(...
 
Puss
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: LaPil

Vi kommer också ha ljusblått och vitt tema på vår namngivning. Ljusblått med vita prickar på det mesta. :)

2013-06-20 @ 13:02:40
URL: http://hejtrollet.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0