För att vardagen börjar imorrn!

Imorgon går barnen tillbaka till förskolan. Men som 15 timmars barn. Dvs att dem går tre dagar i veckan mellan 9.00-14.00. De få timmarna är guld värda för Jamie och Julia. 
 
Jag frågade Julia imorse om hon har saknat förskolan och om hon var redo för en nystart på storbarnsavdelningen. Hela hon sken upp. Hon har verkligen saknat sina kompisar och ser nog mest framemot att få leka med dem. Sen tycker hon att det ska bli väldigt spännande med nya fröknar och att den nya avdelningen ligger bredvis Jamie´s.
 
Den här sommaren har varit den bästa på väldigt länge. Vi har haft strålande sol hela A´s semester förutom 1 regndag..hur  bra tajmat är inte det?
 
Sommaren över lag har bjudit på helt underbart väder, varma och långa dagar och kvällar. Stranden har vi hunnit besöka flera ggr och även kunnat bada utan att förfrysa. VI har samlat på oss en himla massa myggbett. Jag har försökt räkna mina och är uppe i över 20 myggbett. Jamie har haft en fästing..hur somrigt och äckligt är inte det? Fräknar har jag och Jamie fått i tusentals. Bruna och fina är vi allihop. A och Julia får en helt perfekt brun bränna. Lagom fuskigt. 
Tror vi känner oss redo för lite vardag och rutiner nu. Jag älskar sommaren men eftersom vi får så få soldagar så utnyttjar man verkligen det till fullo medan allt annat förfaller...hemmet då alltså haha.
 vi hade en riktigt storstädar dag när det regnade så nu är vi helt redo.
 
Sommaren får gärna hålla sig kvar ett tag till men den där kvava värmen och fuktgheten får gärna hålla sig borta =)
 
Idag är A och spelar golf, men dem gick ut rätt tidigt så han  borde vara hemma om en liten stund. Barnen är ute och leker och jag sitter och väntar på att Lion ska vakna. Vår lille sjusovare. Han sover mycket den där lille killen. Än då kan jag störa mig på den timmen han är vaken mellan 6-7 hahah. bara för att jag är som tröttast då antagligen.
 
Vi ska njuta av sista semesterdagen och troligtvis avsluta kvällen med en stor laddning gottis.
 
 
Puss!!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0