Det händer något

Äntligen börjar vågen visa lite mer ok siffror hahah..
Jag har valt bort godis och sötsaker på vardagarna i snart två veckor och försöker äta lite mer kalorisnålt. Jag har ätit bra och nyttigt och inget småätande. Vågen visar - 4,7 kg på 9 dagar!!
 
Det har hela tiden varit viktigt för mig att bli mätt och äta näringsrikt och tillräckligt med kalorier för att amningen inte ska drabbas negativt. Det har också varit och är viktigt att det är något jag kommer kunna fortsätta med även när jag gått ner alla gravidkilon. Jag har försökt att inte ha några förbud. Jag har tillåtit mig själv att äta godis eller annat mitt i veckan om jag verkligen velat men det har inte behövts. Tre dagar tog det sen var det värsta sötsuget borta. Jag kan fortfarande sitta och tråna efter godis men har liksom en spärr som säger att jag gott kan vänta till fredag. 
 
Förra helgen åt jag kanske ett 20 tal godisbitar under lördagen och ett japp på fredagen. Ja och en chokladboll under söndagen. 
 
Jag känner mig riktigt peppad iom det händer saker på vågen. Jag har 3,8 kg kvar till min vikt innan jag blev gravid. Men jag vill ner ytterligare 4 kg. Så totalt 7,8 kg.
 
 
 
Puss

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0