Vecka 39

 
Välkommen vecka 39!!
Jag kan inte förstå att jag klarat det så här länge. Jag har brutit ihop MÅNGA gånger och trott att graviditeten stått still men shit den har egentligen gått i en rasande fart. Jag är nästan rädd att jag missat den. Jag har försökt njuta så gott jag kunnat men jag önskar jag njutit ännu mer!!
Snart är han utanför magen..
 
Jag tycker inte att magen växer så mycket. SF måttet har sjunkit till 35 cm och det beror ju på att han letar sig neråt i bäckenet. Jag tycker också att magen sjunkit. Det syns kanske inte på den här bilden men det känns och det märks. Tycker förövrigt att jag har en rätt nätt mage? hahaha. Kollade igenom bilderna med Jamie och Julia och där tyckte jag magen såg större ut än denna gången. Tror denna magen växer på höjden mer än framåt liksom.
 
Kan heller inte sluta fundera på om detta blir sista vecko bilden eller om det blir en vecka 40 bild också.
Ska ju på en bedömning imorrn. Känns nervöst, är jag verkligen redo?!
Jag tycker den 26 april skulle vara ett bra datum för lillebror att titta ut. Då har vi en som är född den 24, 26 och 28:e. Lätt att komma ihåg =).
 
Jag mår sämre för varje dag. Huvudvärken sitter som berget och panodilen hjälper inte. Havandeskapsförgiftningen är nu ett faktum och jag går och oroar mig över hur kroppen tar stryk. Min kropp vill inte vara gravid, det är bara så.
 
Jag känner att Lillebror är nere och gräver i bäckenet men han turas om att vara fixerad till ruckbar. Tydligen är det rätt vanligt för en omföderska. Jag blir iallafall lika förvirrad varje gång någon känner efter om han är fixerad haha.
 
Idag står mätaren på 95,4%. Jag har max 13 dagar kvar av graviditeten eftersom jag kommer att bli igångsatt innan BF.
Nästan allt är klart inför Lillens ankomst. Behöver köpa en badbalja och sängmobil och packa ner lite till i BB väskan. Men det viktigaste är iallafall inhandlat. 
Nu får du gärna komma älskade Lillebror. Okej INTE idag för idag är det din Storebrors dag. Men imorrn eller på fredag gå bra.
 
Puss
 
 

Kommentarer
Postat av: Magdalena

Du ser jätte fin ut med magen och snart är lillebror här! Jag hoppas allt ser bra ut imorgon på kontrollen förhoppningsvis har du öppnat dig mer och kommer den 26:e

Min lille vilding har hållt på såååå sen igår kväll, hade jätte svårt att somna och direkt när jag vaknade imorse så kravsade han sig runt i magen.. Ibland har jag jätte svårt att förstår att snart är vår här. Igår följde jag med mannen och bara handla på Coop trodde jag sista stunden var kommen, så ont och knivhugg jag hade. Precis som du säger så vill man njuta av magen innan våra prinsar är här :) Mannen vill att vår väntar till 1 eller 2 juni, men undran är om jag kan vänta så länge för då fyller vi andra år 13 & 26 juni :)

Grattis Jamie och ha en mysig dag!!
Kramar

2013-04-24 @ 11:36:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0