Vecka 37

 
 
 
Lite sen uppdatering om vecka 37. Men bättre sent än aldrig. Orkade inte tränga på mig mina gravid jeans den dagen så det blev ett par mjukisbrallor.
Förra veckan var ju omtumlande om något. Mitt blodtryck steg och jag blev inlagd ett dygn för observation och fick genomgå lite olika undersökningar efter det. Lillebror mår prima och växer som han ska vilket är viktigast!
Han uppskattades att väga 2800g i tisdags vilket är ca 7% större än mittkurvan. Så alldeles lagom med andra ord.
Jag mår inte alls bra, det är huvudvärk, illamåendekänsla, svullnad och oro för blodtrycket samt foglossningen och allt runt omkring. Förlossningen ligger runt hörnet är vi är närmre nu än någonsin och det känns både lättande men skrämmande.
Det har varit mycket farande fram och tillbaka till sjukhuset och det är mentalt utmattande. Det känns såklart väldigt bra att dem har sån stenkoll på mig och bebisen men det var just det här jag ville undvika.
Nu är det som det är och vi får stå ett tag till.
I övrigt är Lillebror nu Fixerad som BARA den med huvudet neråt!! så det behöver jag inte oroa mig för länge hihi.
Han har inte så mycket plats att röra sig på så hans rörelser kan många gånger kännas rätt obehagliga haha. Men det är självklart supermysigt när han håller på där inne.
Jag kissar 711 gånger om dagen ungefär. Och har halsbränna från helvetet!! Lillebror känns lång för även om han ligger långt ner i bäckenet så har han inte sjunkit ner tillräckligt för att jag ska känna att trycket lättat från bröstet. Hans rumpa ligger under mina revben vilket inte är ett dugg skönt!!
 
Idag är vi i vecka 36+4. 91,8 % har vi gjort. Det återstår endast 23 dagar till BF!
BB väskan är nästan helt klar, bara lite småpill kvar som ska ordnas i veckan som kommer. Blöjor är uppackat, nappar är kokade, allt som ska tvättas har tvättats, sängen står redo och bilstolen lika så. Vagnen är färdigbäddad och redo för sin första tur med Lillebror i.
Förlossningsbrevet ska finslipas lite och skrivas ut. 
Nu längtar vi galet mycket!!
 
Kom ut nu Lillebror!
 
Puss

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0