Inskolning Dag 1 och Dag 2

Ja då har barnen varit på nya förskolan i två dagar. Det känns inte bra i mammahjärtat men barnen leker och börjar komma i form. Jag trivs inte mer pedagogiken och heller inte strukturen. Inskolningen sker lite hipp som happ och jag är kanske kräsen men jkag vill ha det bästa för barnen.
Vi står på överflyttning till vårt förstahandsval så förhoppningsvis byter dem förskola innan eller efter sommarn. Men sålänge dem inte far illa eller känner vemod på förskolan så kan jag känna mig lugn. Barnen är anpassningsbara, det är vi vuxna som har svårare för förändringar.
Imorrn ska dem lämnas från 10.00-13.30 . Julia grät fruktansvärt mycket bara jag gick iväg på toaletten idag. Kommer kännas jobbigt imorrn. Jamie verkar tycka det ska bli spännande att vara på förskolan utan mig. Han ser fram emot att få äta lunch där.
Under tiden barnen är på förskolan ska jag ta igen massa plugg!! ojj ojj ojj vad jag missar massa när jag är borta!
Båda barnen går föressten på samma avdelning nu och det känns tryggt för Jamie. Han är mer tillbakadragen än vad Julia är. Han sa idag att det kändes skönt att Julia är på Krokodilerna. Åååh vad dem har blivit stora. Fan lika mycket som jag ser framemot deras utveckling och få se dem växa och bli stora och allt vad det innerbär så kan jag inte sluta sakna det som var. Inte på ett negativt sätt...det är en fröjd att få se dem växa och bli små riktiga personer. Jamie och Julia är så olika varandra både till utseendet och personligheten men dem kompletterar varandra som två pusselbitar. Tänk att min 3 åring och 2 åring en dag är 15 och 16. Med pojkvänner och flickvänner och tonårsproblem. Wow!
Just nu tar jag tillvara på de mysiga stunder vi har. Vi har mycket kramkalas nu för tiden. Gruppkram vrålar Jamie, då samlas vi och kramas och sen dansar vi i ring. Barnen älskar det och jag njuter till fullo.
Puss

Kommentarer
Postat av: Maja

Åh vilken bild! Jag vill bara pussa henne en massa massa! :D Saknar er! Vi måste ses snart! Puss o kraum!

2011-11-16 @ 22:14:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0