Barnsängar

Sitter och kollar runt lite på Ikeas hemsida på sängar. Julia ska ju få byta till "stor" säng och vi funderar på om vi ska passa på att önska en en säng till henne i julklapp. Jamie fick ju sin säng av Farmor och Farfar i julklapp för 2 år sedan.
Vi hade först en tanke på att köpa stora sängar direkt till dem. Har hittat två fina på IKEA. För då kan man lägga sig i deras säng tillsammans med dem om dem skulle vakna på natten och så slipper man ta in dem i sin egen säng.
För vi tycker att Jamie´s säng är väldigt hård och obekväm så han skulle också behöva en ny säng.
Men om vi inte köper två "vuxen" sängar så har jag hittat ut en till Julia. Skulle kunna tänka mig en likadan till Jamie.
Njaa vi får fundera litta till. Men det är dags för en större säng till Julia.
Nu vaknar hon ...
Skriver om inskolningen sen.
Puss

Kommentarer
Postat av: Mad

Tack! Visst är den bra den bilden!

Vi ska också köpa sängar och funderar också på det där..

2011-11-15 @ 17:54:02
URL: http://mamamad.se
Postat av: Cicci - Mamma till lilla J och gravid

hihi du visst samma smak som jag.. vi skulle köpa den där hemnes "vuxen" sängen till joline nu när hon fyllde 2 år, för att sen slippa byta säng igen.. men så blev jag kär i den där vita minnen du också har på bilden där.. så vi slog til med en sån.. den är ju ändå fulllängd på om man vill lägga sig ner med barnet i! vi ha den dock inte på fulllängd än, utan bara näst full(det finns ju madrasser i sektioner till en sån) och vi har en bit madrass kvar till fulllängd som ligger i förrådet.. men snart åker den nog dit också skulle jag tro. men redan nu utan full längd går det ligga ner brevid i och NÄSTAN kunna sträcka ut sig! Den blev jättebra i jolines rum iaf!



Men nästa byte av säng bli till en vit hemnes.. :o) om nåt år kanske..

2011-11-16 @ 00:11:04
URL: http://ceciliahansen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0