16 december

Tar jag Examen.. då är jag klar, finito, faaaardig och troligen utmattad!
Shit vad det är mycket plugg innan vi slutar. Jag är iallfall riktigt taggad för examen men dessa tre veckorna känns låååånga!
Vi börjar vår sista kurs på måndag ; Etik och moral.
Jag kan inte riktigt fatta att jag snart är där...jag började plugga våren 2009 och hann med 1 och 1½ termin. Vart mammaledig i 1 år och tog upp studierna i januari detta året. Det är fan på tiden att jag blir klar haha.
Det har varit enormt tufft men ändå jäkligt kul. När jag först började så var det tungt med illamående och praktik med Bebis i magen sen var det ju sommarlov och jag fick nya krafter tills jag fick foglossning och allt blev väldigt tungt och svårt. Fick avbryta studierna en månad i förväg och kuggade en kurs som jag skulle blivit klar med då. Den fick jag göra om när jag började igen men det hade varit skönt att slippa. Det var råplugg hela denna våren och med två små kändes det som att tiden knappt räckte till men jag klarade det och jobbade halvt ihjäl mig i somras. Höstterminen har nog varit den jobbigaste med jobb, barn, nytt dagis, praktik och skola och alla uppgifter och uppsatser samt prov. Men det har gått!!
Och jag skulle ljuga om jag sa att jag inte är stolt över mig. Att jag faktiskt har klarat det.
Jag vill inte fiska eloger, stående ovasioner eller liknande ;) men det har gett mig en enorm egoboost att jag lyckats balansera så många bollar i luften samtidigt!
Mycket tack vare André som har stöttat och pushat mig.

Examen om tre veckor, fredagen den 16 december.. då är det öppet hus hos mig..jag ska dricka vin och fira mig! och ni som vill vara med och dela min dag eller ni som helt enkelt bara är sugna på vin får JÄTTEgärna komma förbi ( ni som inte vill dricka vin får också komma hit!)...lyckans dag!
Tror det blir denna broshen, ville ha den med rosa men där stod inte sjukvård på den och det vill jag att det ska göra eftersom det är min inriktning.
(bilden är lånad från www.everand.se)



Kommentarer
Postat av: Stina

Klart du ska vara stolt!!! ;)

2011-11-24 @ 22:06:14
URL: http://stinolino.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0