Torsdag

Aaaah, tiden går alldeles försnabbt! snart är det dags för 9 intensiva jobbveckor innan skolan börjar. Jag ser absolut inte fram emot det jag vill hellre vara ledig med mina kids. Så mysigt som vi  har haft det dessa dagar går inte att beskriva med ord!
Igår sov Jamie till 9.00 men jag och Julia gick upp 7.30 och åt frukost. När Jamie steg upp var en 2 mackor och en skål med jordgubbar framdukat. Efter frukosten gick vi bort till lekplatsen en stund!
Vi stannade ungefär en timme sen ockuperades lekplatsen med förskolebarn så vi promenerade bort till Willys och köpte varsin glass. Jamie valde varsin Hello Kitty glass till honom och Julia och jag tog en Magnum Mandel men orkade bara halva, surt haha.
Sen hängde vi på gården ett tag, Jamie och Julia lekte med Lovisa och Li kom ut en stund innan dem skulle iväg.
Vi blev kvar på gården hela dagen nästan. Julia sov två timmar i sin säng där uppe och jag och Jamie satt och fikade och läste tidningar i solen. Lunchen åt vi visserligen där uppe =).
När A sen kom hem så sattes grillarna igång..vi grillade hamburgare och jag hade gjorit asgod sallad, Li hade gjort en skitgod tzatziki. Såååå härligt!!! vid 21 tiden fick vi alla ett ryck och började rensa i rabatterna och göra snyggt i "djungeln". Nellie som är Li´s äldsta dotter var wså duktig med våra kids och lekte med dem i oändligheter. William och Lovisa lika så. Det har liksom bara klickat! Nellie har lovat att hon kan sitta barnvakt om jag och A vill smyga iväg på bio eller annat ibland! kidsen älskar grannbarnen!
Man blir trött av solen iallafall!
Idag är det Julia som sover länge, jag och Jamie sitter och tittar på Barnkanalen och väntar på att Julia ska vakna sen ska vi ner och handla frukost för kylskåpet ekar tomt på frulle. Dagen är oskriven men jag gissar på mycket utomhuslek och kanske en snabbrunda i stan!
Ha en fin dag. Puss

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0