Hejja mig

Precis klar med allt som ska lämnas in imorrn. Har sån sjuk skrivkramp så det finns inte. Många frågor är skitsvåra och allt ska redovisas muntligt imorrn förutom en inlämningsuppgift. Vi får se hur det går. Jag gissar på sådär hahaha.

Imorrn är det fredag och det ska li skönt med lite helg med la familia.
Idag skrev vi kontrakt på lägenheten och vi flyttar 20 februari.
A har ett tydligt hål i sitt navelbråck och io m att hans navel blir spänd och stor och röd ibland så är det tecken på att tarmen tränger igenom..not that good så han ska opereras. Skönt för honom att bli av med det eländet. Annars var han duktig hos farbror doktorn.

Vi har problem med Jamie´s avdelning . Dem hade satt på honom en blöja igår för att han inte ville kissa innan dem skulle sova middag. Han har en tendens att kissa på sig på förskolan ibland när han är mitt uppe i något. Och jag tar hem blöta kläder och glömmer ta dit nya. Men igår låg där faktiskt ett par fleecebyxor i hans låda men skit i det. Han kissar aldrig på sig när han ska sova så varför  sätter man på ett blöjfritt barn en blöja? Han har inte haft en blöja på ett halvår!!

Det blev jag extremt irriterad över och jag och A tog upp det med en av pedagogerna och hon flinade när jag sa att det faktiskt var en kräkning att ta på ett barn en blöja som inte längre har blöja och inte har haft på väldigt lång tid. Så gör man bara inte. Potträning är väldigt känsligt för många barn och man måste vara försiktig med vad mans äger och gör med barn i Jamie´s ålder. Han berättade själv för mig att han blev ledsen när dem satte på honom en blöja. Så ska det inte vara. Och om dem nu inte vågade chansa av en konstig anledning pga av där inte låg några extrakläder till honom så sa jag till dem att då skulle dem ha ringt mig och pratat med mig om det. Är det verkligen bara vi som tycker det?

Nu är dem skitirriterade på mig och det är lite synd. Tråkigt att det ska bli så. Men man måste väl ändå disskutera en sån sak med barnets föräldrar eller?!

Irriterad!

Jag lär väl få disskutera detta imorrn med dem andra pedagogerna för dem vill väl ha sagt sitt också. Blärk. Hatar att vara oense och ovän med människor. Mår helt dåligt i kroppen.

Nä skit i det nu!!!

Sov gott vänner! Önska mig lycka till imorrn.
Puss

Kommentarer
Postat av: Sandra

Usch va jobbigt! Jag håller med dig fullständigt!

Det är klart att de ska ringa dig om någonting är oklart. Dom borde väl veta att Jamie inte använder blöja längre??

Hoppas det går bra imorgon!

2011-01-13 @ 23:34:48
URL: http://tassandra80.bloggplatsen.se
Postat av: Mimmi

Nej, fy vad dåligt av dom! Och den där tjejen som flinade er upp i ansiktet hade jag fått seriösa tokspel på!! Vad är det för personal egentligen?! INTE OKEJ!!!



Puss

2011-01-14 @ 19:45:02
URL: http://mirakelmilton.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0