Fy vad naaaaasty

Det började vid matbordet när Julia vägrade äta mat, då började jag ana ugglor i mossen(?). Hon var trött och vi la henne vid 18.00. Hon somnade direkt.

Vid 20 tiden gnällde hon till och jag gick in och gav henne nappen och hon somnade om utan problem.

Vid 23 tiden när vi skulle lägga oss gick jag förbi Julias rum och tyckte det luktade bajs. FAN tänket vi. Jag stod över hennes säng ett bra tag när hon låg och drömde och hon såg ut att sova så jävla sött så vi bestämde oss för att inte väcka henne. A gick in och kollade till henne en stund och kom tillbaka och sa att det inte luktade något alls där inne. Skönt tänkte jag och somnade kort därefter.

Två sekunder senare vaknar jag av ett panikskrik och springer in till Julia och tror att hon ändå har bajsat och ska byta blöja. Plockar upp henne och skriker på A. HON HAR SPYTT!!!

Han rusar upp till toan där jag försöker trösta en helt förtvivlad Julia som kippar efter andan och har kräks i näsa, mun, ögon. på pyjamasen i hela håret i örat..ja you name it. Jag klär av henne och A kollar sängen och hela den är helt nerspydd.

Vi duschar en skakig Julia och hon blir snabbt lik sig själv igen. På med ny pyjamas och lägger henne i vår säng en stund medans jag bäddar nytt i hennes säng. jag sägert till A att ja Välkommen Vinterkräksjukan och han lugnar mig och säger att det bara är något hon har ätit.

Vid det här laget mår jag så fruktansvärt illa och A blir irriterad. Kan uinte hjälpa att jag har extrem kräkfobi och att vinterkräksjukan är något jag verkligen fasar över.

Vi lägger över Julia i hennes säng och hon somnar direkt. 5 minuter senare hostar hon märkligt och A springer upp. Han skriker efter mig och säger att hon inte kan andas. Mitt hjärta går i tusen bitar och jag är nära på att börja gråta. han springer in med henne på toa och hon får inte upp spyan utan blir helt blå i fejjan. Jag och A kollar på varandra helt handlingsförlamade... Ska vi ringa ambuilans?!?! va fan ska vi göra?!?

Vi drar henne hårt över ryggen ett par ggr och efter ett tag får hon upp allt och kan andas igen.

Jamie vaknar och är förtvivlad. Han får en flaska välling coh somnar om. Julia badar och är väldigt skakis. Vi bäddar i vagnen och ställer den i vardagsrummet. Jag har nattvakt. A lägger sig med Jamie.

Julia somnar efter ett tag men jag är livrädd för att somna ifrån henne. Lyckas slumra en timme ca. Vid 3 tiden vaknar hon och jag är helt slut. Väcker A som hjälper mig att göra lite välling och jag bäddar än en gång i Julias säng. Sen läggs hon och somnar och vaknar inte förren imorse. Pigg som en mört!!

Ingen annan i familjen mår dåligt men Julia stannar hemma från dagis idag IFALL det skulle vara kräksjukan.
Kvällens planer ställls in likaså. Jättetypiskt.

Hålla alla tummar och tår för att det bara var en liten kräkning!!

Nu ska Jamie lämnas på dagis.

Puss!


Kommentarer
Postat av: Anna

Hej! Jag går i syskonvagns-funderingar. Du verkar ju ha bra koll på det där med vagnar, hihi:) Jag kikar runt på blocket typ varje dag i jakt på någon fin och som inte kostar en förmögenhet. (som de nya ju gör..) Har du något bra tips?

2010-11-19 @ 10:18:30
URL: http://familjenc.panatet.se
Postat av: Maja

ååh stackars liten!! :( Jag håller allt jag har att det inte är kräksjukan!

Hoppas vi ses snart! Saknar er ju!

pussss

2010-11-19 @ 12:20:24
Postat av: Matilda - Livet som ung shoppinggalen tvåbarnsmamma

Vad jag rös när jag läste att hon inte fick luft, det finns inget värre än de sekunderna när man ser att barnet inte kan andas och börjar ändra färg. Panik verkligen, Leon satte i halsen häromdagen och jag skakade ett bra tag efteråt. Usch usch. Hoppas hon mår bättre nu iallfall.

2010-11-22 @ 00:06:16
URL: http://majbebis08.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0