Vecka 35

 
 
Mina egna tankar:
 
Istället för att skriva massa fakta om bebisen de sista veckorna så kör jag med mina egna tankar bara. Bebisen är utvecklad och ligger mest bara och tjuckar till sig. Jag välkomnar vecka 35 med stor glädje. Detta är mitt sista delmål innan bebisen kommer. Nu känns det mer nära än någonsin. Om lite mer än en månad är vi en familj på 5! 
Har inte riktigt fattat att det faktiskt ska komma ut en bebis som vi ska ta hand om. Att vår lilla Julia ska bli storasyster. Ändå känns det så självklart att Jamie och Julia ska få en lillebror. SKulle inte kunna tänka mig annat.
Jag har börjat känna av förvärkar och nog tycker jag att Lillebror börjar leta sig neråt i bäckenet. Det ilar och det drar. Mensvärk från och till hela dagarna och mycket sammandragningar.
Lillebror är fortfarande väldigt aktiv och det ska bli kul att se om han är lilka vaken och aktiv utanför magen.
Nu ska jag börja checka av listorna på riktigt och köpa  hem allt som vi fattas. Miniapotek, amniingsvänliga kläder, allt som ska ner i BB väskan. Sen ska det kokas nappar och nappflaska och allt sånt där som kan tänkas komma till användning. Allt för att slippa tänka på det sen.
BB väskan ska sen packas och batteriet till systemkameran ska laddas osv osv. Så det är en del och det känns skönt att veta att jag har lite att sysselsätta mig med.
Jag mår sisådär. Jag är väldigt glad över graviditeten men väldigt bitter över att jag mått och mår så fysiskt och psykiskt dåligt. Jag tycker inte att magen är i vägen eller att det stör och jag har än inte tröttnat på själva graviditeten. Jag älskar att ha Lillebror i magen och känna hans rörelser. Men längtan efter honom är stor, att få hålla honom i famnen, se hur han ser ut. Se storasyskonen tillsammans med honom och se honom bli en i familjen.
Jag fetar på mig och väger idag + 16kg. Jag är verkligen vätskefylld haha.
Nu väntar vi på kallelse från spec mvc för bedömning om igångsättning pg a min foglossning. Sen tar vi det därifrån. Antingen blir det så eller så blir det inte så.
I vilket fall som helst så har vi idag gjort 85,4 %. Gått 239 dagar av 280. Nu återstår endas 41 dagar!!
Det är egentligen ingenting.
 
Vi kämpar på..snart får vi belöningen.
 
Puss!!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0