Nätterna

Som ni vet så har Julia kommit in till oss varje natt vid ´23-00 tiden för att sova hos oss. Jag har nu i slutet plågats av att hon tar sån plats i vår lilla säng så vi har pratat med henne om detta många ggr, att det är dags för henne att försöka sova hela natten i sin egen säng men om man är rädd eller ledsen när man vaknar så får man självklart komma in till mamma och pappa. Det har blivit ett litet mantra som hon själv går och nynnar på. Helt plötsligt för en vecka sen sov hon hela natten i sin egen säng. Både hon och vi vart chockade!! 
 
Sen har hon inte sovit fler hela nätter men nu kommer hon inte in till oss förren vid 4-5 på morgonen och det är hetl okej!! det är ju jättemysigt när hon ligger där men jag vill helst hinna somna in och få ett par timmar innan man får små lena barnfötter i ansiktet. FÖr hon sover ju inte som ett normalt barn..nädå hon sover på tvären och upp och ner haha.
 
Det underlättar mina nätter en aning iallafall...även om jag är uppe 3-4 ggr på nätterna för att kissa.
Vi hoppas att detta håller i sig. Jamie var exakt likadan som Julia. Men så över en natt slutade han helt att komma in till oss.... så jag gissar att detgsamma lär hända Julia...
Det känns iallafall skönt att vi inte behöver knuffa ut henne från vårt sovrum utan att det faktiskt sker och att det sker på hennes vilkor.
 
Nu är jag så trött idag för jag har haft en bebis som troligtvis försökt fixera sig inatt..eller iallafall borrat sig neråt i bäckenet... har sjuk mensvärk och mycket sammandragningar idag. Mysigt värre =)
 
Nu väntar jag fin besök från Janina och hennes lilla Charlee. 
 
Lejter!!
 
 
Puss

Kommentarer
Postat av: Stina

Duktig tjej! William kommer också in till oss näästan varje natt! Men det kanske vänder helt plötsligt? ;)

Hur känns det när dem fixerar sig!?

Svar: Alltså jag vet inte hur fixering känns haha men har läst lite att det kan kännas som ilande och enormt tryck neråt i bäckenet liksom. Och såna ilningar jag hade i ljumskarna fick mig att tro att han borrar sig neråt. Tror inte han fixerat sig men man vet aldrig =).
Linnéa

2013-03-27 @ 11:26:30
URL: http://stinolino.blogg.se
Postat av: Josefine

Hon verkar sova precis som ett vanligt barn; upp och ner, på tvären, lite snett, lite på mamma, i huvudänden, i benänden. Ja, huller om buller!

Svar: hahaha ja det är väl så =)
Linnéa

2013-03-30 @ 20:45:41
URL: http://finelinan.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0