Barnmorskebesök & Akupunktur vecka 31

Helloo hey!
Min huvudvärk var riktigt jobbig igår. Fick gå och lägga mig i soffan till sist och somnade efter många om och men.
Vaknade helt mör i kroppen och bäckensmärtor from hell. Hjälpte A med kidsen innan jag somnade om en liten stund till.
 
Hade tid hos Barnmorskan och A mötte upp mig.
 
Vecka 30+6
 
Fosterljud: 138 slag/min
Blodtrycket: 145/80
Sf-mått: 32 cm
Hb: ?
Urin: Ua
Vikt: +13 kg
 
Bebisen mår bra och ligger med huvudet nere i bäckenet. Mitt blodtryck håller sig men fick ändå en ny tid på fredag för blodtryckskoll pg a min huvudvärk.
Sfmåttet har nu lagt sig mitt på kurvan. Innan har det legat mellan mittersta och översta strecket. 
Urinen såg bra ut, alltså ingen äggvita. Hb tog vi inte. Räcker med nålar för min del idag.
 
Fick akupunktur för foglossningen och blodtrycket. Och sen fick jag akupunktur för huvudvärken! 
Imorrn går vi in i vecka 32. 2 månader till beräknad plopp!
Mucho spännande!
 
 
Rotat fram min tunna dunjacka. Helt perfekt för dessa tidiga vårdagar. 
Ser ni mina korvfingrar och låren och vaderna. Hej hej vätska!!
 
Puss
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Amanda

Nu är det inte allt för långt kvar!:-)

Svar: Näää... det börjar suga lite i magen. Sen vet jag att de 2 sista veckorna brukar kännas långa...och ännu värre om jag går över tiden =)
Linnéa

2013-03-06 @ 08:56:21
URL: http://aochmflyttarin.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0