Vecka 26

 
 
Bebis:
 
Bebisen väger nu ca 800g-900g och är mellan 30-35 cm lång från huvud till tå. Det är väldigt individullet med storleken på bebisen redan nu. Barnet kan andas ut och in och ögonen är färdigutbildade. Barnet reagerar med högre puls när det hör ljud. Och studier har visat att bebisen reagerar på beröring runt denna veckan.
 
Mamma:
 
Denna veckan får bebisen mer hår och jag själv kan få finare och tjockare hår. Det beror på att jag inte längre tappar lika mycket hår som icke gravid. Men det "extra" håret kommer man tappa efter förlossningen. Nu börjar magen verkligen sticka ut och man kanske itne känner sig så graciös som innan. Fortsätt gärna träna måttligt!
 
Mina tankar:
 
Äntligen har vi kommit över vecka 25 gränsen. Vi är nu närmre vecka 30 är vecka 20. Jag börjar känna mig stor nu. Jag är stor. Magen växer okontrollerat och de senaste två veckorna har jag ökat 1 kg i veckan. Jag tycker inte att jag börjat samla vätska än så det är nog bristen på motion som gör att jag ökar fort. Det känns riktigt sorgligt att jag inte kan träna under denna graviditeten. Min foglossning är nu värre än vad den har varit. Jag har ont hela tiden och har lite panikkänslor över det. A får ta mer och mer ansvar och det ger mig dåligt samvete. Jag vill inte skynda på denna graviditeten men tack vare foglossningen önskar jag att det gick lite fortare.
Idag visar vågen 8,5 kg plus. Min dubbelhaka har börjat träda fram och rumpan växer i samma takt som magen =).
 
Lillebror verkar trivas inne i magen, han har disco väldigt ofta och han är bra mycket vildare än både Jamie och Julia. Vi funderar väldigt mycket på hur han ser ut. Jamie och Julia kom ut och var helt olika varandra så vi kan liksom inte ana vem han kommer likna eller vilka drag han får. Det känns väldigt spännande.
Idag har vi gjort 62,9% av graviditeten. 176 dagar av 280. Återstår 104. Snart är det 2 siffrigt. 
 
Vi längtar efter dig. hela familjen!

Kommentarer
Postat av: Sussi

Grattis till vecka 26. Känner likadant som du, att det är trist att man inte kan röra på sig så mkt när man har ont. Har BM:s förmaning vid inskrivningen att jag skulle röra på mig varje dag, men det är omöjligt med både foglossning och onda sammandragningar :( Viljan finns men den fysiska förmågan är inte densamma som i början av graviditeten... Då man för övrigt låg och kaskadspydde istället...

Men men, jag är fortfarande helt fascinerad av den här resan då det är min första graviditet. ALLT är ju nytt, även smärtorna, men hur ont det än gör och hur mkt man än gråtit så har det onda aldrig lyckats överskugga glädjen. Förvirrande att man kan känna så mycket motstridiga känslor på en gång =) Kramar.

Svar: Tack! jag är ett kontroll freak och jag hade liksom planer för hur denna graviditeten skulle bli haha...jag är rätt medveten om att man aldrig kan bestämma nåt sånt men det är ju så typsikt att det skulle bli såååå fel. Jag njuter så gott jag kan och jag älskar att vara gravid trots att kroppen inte alls vill. Ups and downs...ups and downs...en dag i taget=) jag tillåter mig tycka att allt är skit samtidigt som jag tycker att allt är helt jävla underbart =) kram
Linnéa

2013-01-23 @ 12:20:59
URL: http://www.tussilulls.blogg.se
Postat av: Louise

Hej Linnea! Sååå sjukt, ramlade in på din blogg av en slump ( hade bloggen tusensolar innan, minns du? Maddes kompis med Tilde och Viktor. Anyway, vi väntar också vår 3:e nu, beräknad till 1/5, är oxå sjukskriven för hemsk foglossning, sedan V.9. Urk! Så liten världen är ;)

Svar: Heeej!! vad roligt!! jag kommer ihåg att jag läste om din graviditet med Tilde =) Grattis till nr tre. Då är vi rätt lika gravida haha. Väntar ni en överraskning eller vet ni könet? Jag blev också sjukskriven i v 9 och tiden går sååååååå långsamt. Du bloggar inte längre? eller instagrammar så man kan följa dig? Ha det fint!! kram
Linnéa

2013-01-23 @ 13:20:53
Postat av: lisa

Fina magen!

Svar: Tack så mycket <3
Linnéa

2013-01-23 @ 18:01:28
URL: http://lisajadeholt.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0