Nyårsafton 2012/2013

 
Shit vilken liten tjockis haha
Litet huvud och stoooor kropp.
 
Fina Sophie och sötaste Ronja. Lillebror fick en superfin present av dem. Julia var helt kär i Ronja. Hon skulle bära, men vi hann aldrig med det. Jag lovade henne att hon skulle få bära en annan dag =).
 
Snygga va!!
 
Fick nästan med hela sällskapet på bilden...barnen skymtar man i vårt sovrum där dem satt och åt och tittade på curkus.
 
Till förrätt hade vi gjort en het kräftsoppa med kräftstjärtar och bakat ostpinnar!
 
Till huvudrätt fyllde vi fläskfilér med soltorkad tomat och parmaskinka och rullade i italienska kryddor. A förgrillade köttet på dagen och sen fick dem bli klara i ugnen tillsammans med potatisgratängen. Till detta blev det grön sallad, chili bea och rödvinssås.
 
 
 
Till efterrätt gjorde vi vaniljglass i glassmaskinen som vi fick i julklapp. VÄRLDENS godaste glass. Jag tyckjer inte ens om glass men denna slank ner utan problem. Sen gjorde jag en hallonsorbet för hand. Den blev AAASGOD!! för att fylla ut tallriken gjorde jag små chokladflarn föreställande vår första bokstav i våra namn.
 
Vi hade verkligen en lyckad nyår. Om aningens tuff men det var det värt. Maten blev jättebra och gästerna verkade nöjda. Discokulan var upphängd och alla var på riktigt bra partymood. Julia fick jag somna när kl blev 23.00. Hon hade säkerligen kunnat vara uppe hela natten men då hade hon inte varit speciellt trevlig tror jag. Jamie njöt av all uppmärksamhet och var pigg och vaken. Vi såg raketerna från fönstret och Jamie var i extas. När kl slog 01.00 fick vi tvinga Jamie i säng.. han fick titta på lite film på surfplattan i sängen och somnade på två röda.
 
Godis och chips dukades fram och musiken höjdes...inga barn som vaknade..eller jo Julia vaknade vid 3 tiden och satt uppe 1 timme innan jag nattade henne igen. Sista gästerna gick 04.30. Jag somnade vid 5.
 
Nu ser vi fram emot världens bästa 2013! 
Tack fina vänner för att ni förgyllde vå kväll och natt=)
 
Puss
 

Kommentarer
Postat av: Maja

Tack själva! Supergod mat och fint fixat :)
Puss!

2013-01-02 @ 11:48:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0