Moln

Jag älskar att inreda barnens rum. Göra om och möblera om osv. Nu för tillfället bor båda barnen i det stora rummet. Det går jättebra, så vi är i full gång med att få till nåt snyggt tema där inne. Jamies vägg är tapetserad med en blåvitrandig tapet, det gjorde vi när han hade det rummet själv och Julia det lilla rummet. Julias vägg är helt vit. Där ska upp en likadan tapet fast med rosa ränder. En grå matta ska få flytta in och så också gråa gardiner. Är helt insnöad på grått!! min absolut favoritfärg basfärg just nu. Barnen har fått varsitt överkast i ljusblått och gammelrosa. Så det är lite stuket där inne. Blått, rosa och grått. En ny taklampa och varsin nattlampa vid sängen ska också införskaffas så är deras rum klirrat.
 
Lillebror har fått det lilla rummet. När han ammar kommer han sova hos oss i den lilla sängen som A har byggt men när han sen sover hela nätter (hoppas han brås på sina syskon) så kommer han få flytta in i eget rum för allas bästa. Jag har sovit jättedåligt med barnen i vårt rum. Dem låter mycket, även när dem sover. knorrar och har sig och det gör att jag inte riktigt vågar somna. Vi har ju köpt babyvakt att ha så vi hör ju honom när han ropar =).
 
Vi flyttade in Jamie till Julia redan nu för att se om det ens går, dem har alltid sovit i varsitt rum. Men även för att vi skulle kunna sätta in alla bebisgrejjer i det lilla rummet så länge. Det är ju en del man samlar på sig. Vagn, skötbord, babysitter, bilbarnstol, spjälsäng osv... 
 
I det lilla rummet kommer väggarna troligtvis målas i en ljusgrå nyans. Två av väggarna. Färgtemat där inne kommer gå i blått och grått med vita möbler. Vi har ju köpt spjälskydd och sängkläder i Moln serien i den gråa färgen...så det enda rätta var ju att köpa en grå moln lampa i samma serie eller hur haha. Så det gjorde vi när vi ändå sprang på en häromdagen i affären. Det är ju knappast bråttom att inreda Lillebrors rum med det är ju såååå kul och dessutom kommer rummet användas till amning och blöjbyten samt att han kommer få träna på att sova i sin spjälsäng om dagarna.
 
 
Ajm inlöve!
 
Puss

Kommentarer
Postat av: Hanna Z | Mamma Mode Gravid

Åh vi får hålla tummarna att den passar våra små grabbar. Men iom att den är i längre modell blir jag tveksam.. Hade med velat ha en grå mössa och får vi en kille (vilket jag tror mer och mer) köper jag såna med, hihi.

2013-01-07 @ 20:47:32
URL: http://hannaz.se
Postat av: Magdalena

Hej väntar oxå en kille i slutet av maj och gillar moln serien, var har du hittat det här i Malmö? Jätte fin blogg!! Kram

Svar: Molnserien finns bland annat att köpa på babyringen, vid Ekohallen. Molnsängkläderna och och spjälskyddet köpte jag på sovtex.se innan jag upptäckte Babyringens relativt stora utbud.
Linnéa

2013-01-13 @ 09:57:46
Postat av: Magdalena

Tack för tipset! Dom har jätte mycket och föll för den prickiga gröna serien till lillen:)

2013-01-22 @ 11:49:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0