Flödesultraljud

God kväll!
Känns som evigheter sen jag skrev..helgen har varit lugn.. vi har sorterat en massa här hemma och fått kastat en massa skit. Även källarförrådet är rensat. Skönt! 
 
I lördags kom Sandra och Tilda hit och käkade middag och hade lördagsmys med oss. Vi käkade panerad helleflundra med potatis och sallad. Barnen lekte som bara den och det var övertrötta barn som somnade gott lite senare än vanligt. Sandra hade köpt en sååå fin bodysuit till Lillebror från Molo. Ska ta ett foto och visa er.. love it!!
 
Söndagen fortsatte vi att rensa och mian fogar var så jävliga. På eftermiddagen grät jag från och till av smärta och hopplöshet. A bäddade ner mig i soffan och det gjorde så ont heeela hela tiden. A fick t om hjälpa mig till och från Toaletten..klarade inte ens av det. Natten var förjävlig men vaknade mycket bättre.  A har varit hemma med barnen idag då förskolan är stängd. Jag har varit på flödesultraljud och hade min Mamma med mig.
 
Det gick jättebra och Lillebror var alldeles vild. Tydligen har han lite extraslag men inget som skulle påverka honom eller hans utveckling. Jag hade jättefina kärl och jag kunde dra en lättnads suck!! Barnmorskan passade på att ge oss en frivisning av Lillebror så mamma kunde få se honom. Han låg och sparkades och vi kunde räkna alla hans tår. Sötnöt!!
 Fick också frågan om jag ville vara med som provdocka för blivande ultraljudsexperter. Tackade såklart ja. Så nästa vecka ska jag gå på ett 1 ½ timmes ultraljud där studenter ska få öva på mig och Lillebror. Vi skulle få en massa fina bilder som tack för besväret =).
 
Efter flödet var klart hade jag tid hos läkaren. Han tyckte flödet såg bra ut men ska ändå fortsätta gå på flödeskontroller var 4:e vecka och fr om vecka 32 ska jag bl a göra blodtryckskontroller på spec. mvc.
 
Det var väldigt skönt att jag inte hade några förträngningar, det hade jag med Jamie men inte med Julia. Ändå blev jag sjukare med Julia. Men det är tur dem har koll på mig =)
 
Längtar till nästa vecka ;)
 
 
Lyckades förresten få med alla mina små på en bild innan ikväll när dem badade..alltså de stora barnen..ja Lillebror badar visserligen 24/7 där inne i magen.
 
Ha en fin kväll!
 
Puss

Kommentarer
Postat av: Sussi

Vad roligt att du ska få bli "testdocka" =) Förlåt om jag frågar, kanske är en smula trög just nu, men exakt vad innebär ett flödesultraljud? Vad skiljer det från ett "vanligt" ultraljud? Kramar.

2013-01-21 @ 19:31:45
URL: http://www.tussilulls.blogg.se
Postat av: Stina

Jag vill också bli testdocka!! Åh!


Svar: Jaaaa... jag hann liksom svara JA innan hon hade pratat klart =)..man vill ju ställa upp för studenterna ;) haha
Linnéa

2013-01-21 @ 20:15:12
URL: http://stinolino.wordpress.com
Postat av: Lisa

Jag tackade också ja som testdocka när de gjorde flödesultraljud på mig. Och det var de trevliga stundenterna som tillslut kunde se att vi skulle få en liten tjej! :)

Svar: ååh är det sant? fick du även se i 3d/4d? mätte dem bebisen och så också?
Linnéa

2013-01-22 @ 07:13:55
URL: http://lamadjur.blogg.se
Postat av: Stina

Haha kan du inte fråga om de vill ha fler testdockor? ;)

Svar: dem ville faktiskt ha fler testdockor! ring till dem, det nr som står på ultraljudskallelsen tror jag. och hör. Det gäller nästa vecka..så där fanns ju minst 10 tider kvar att välja mellan =)
Linnéa

2013-01-22 @ 10:38:23
URL: http://stinolino.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0