Blodflödeskontroll

För 4 veckor sen gjorde jag samma kontroll och fick inga avvikelser. Alla blodkärl levererade jättebra!
Denna gången hade jag motstånd. Och fick en 2:a av 4:a. Det betyder att jag löper större risk för högt blodtryck och havandeskapsförgiftning. En 2:a är helt okej och det är mina blodkärl som inte riktigt håller måttet. Bebisen får jättefint med syre och näring via navelsträngen så det känns jättebra!
 
Mitt blodtryck låg idag på 130/80 men ingen protein i urinet. Också bra!
 
Jag  var väldigt hoppfull efter förra blodflödesmätningen då inga förträngningar fanns men nu känns det lite som att vi är tillbaka på ruta ett med ovissheten. Jag vill verkligen inte utveckla havandeskapsförgitning igen. Enligt doktorn så trodde han att jag skulle slippa det men med tanke på min historia så var det 50/50. Han vill inte riskera något och jag fick tid till ny flödesmätning den 18 mars samt tid hos läkaren efteråt. Efter den mätningen kommer jag övervakas mer ofta på Spec. då är jag i vecka 33+5.  Känns tryggt att dem har koll på mig!
 
Fick tjuvkika på bebisen också och fick två bilder på Lillebrors ansikte också.
 
 
Puss

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0