Vecka 36

 
 
Mina egna tankar:
 
Välkommen vecka 36! idag går vi i svullnadens tecken, vaknar inatt av att händer och ben pulserade och imorse vart det ännu värre. Ser ut som michelingubben. Ska testa urinet nu om en stund tänkte jag.
Ja man ser tydligt på denna magbilden att magen sjunkit en bit om man jämför med förra veckans. Mammabyxorna sitter så sjukt obekvämt nu.
Jag är uppe och kissar många gånger på nätterna och törstar halvt ihjäl mellan varven. Lillebror berättar tydligt varje dag att han mår bra vilket känns helt underbart. Den oron man känner när bebisen är lugn är dödlig. Han har skrämt mig ett fåtal gånger men tar igen det efteråt =). Han har inte så mycket plats att röra sig på och han gillar att skjuta ut rumpan så högt han bara kan mot revbenen. Svårt att andas och blir lätt andfådd. Sammandragningar som ändrat karaktär och blivit lite mer "smärtsamma". Vi hatar att ligga på ryggen, det är helt omöjligt. Lillebror envisas med att att jag ska ligga på höger sida, själv vill jag ligga på vänster så vi turas om. Nu är vår bebis fixerad och startklar så han är mer än välkommen..okej inte denna veckan för jag har lite grejer att ordna och dona först men sen så =).
Foglossningen är som den är!! har fått höra att den skulle bli bättre när barnet fixerat sig i bäckenet men känner inte alls av det. Min barnmorska fortsätter att peppa mig in i det sista och vi hoppas att få lite hjälp på traven i samband med Lillebrors ankomst. Jag börjar tro att jag slipper havandeskapsförgiftningen denna gången men den snabba svullnanden som kom inatt oroar mig lite. Vi får helt enkelt se.
BB väskan är nästan färdigpackad och det känns jätteskönt. Det har legat och lurat i mitt huvud ett tag. Jag vill gärna ha allt klart och färdigt så att jag har med mig det jag behöver och inte missar något. Jag vill itne att A ska behöva fixa med massa sånt mitt i allt.
Jag tror att vi är redo för dig älskade Lillebror. När har du tänkt komma?`du vet väl att din Storebror fyller år 24:e april. Datum du får undvika är helgen den 20-21 april för då firar vi honom med dunder och brak!! och den 24 hade varit bra om du undvek då Storebror nog vill ha en egen födelsedag. Jag vet ju att du är beräknad i Maj men tycker du inte April månad känns lite mer lagom? hihi
 
Idag har vi gjort 87,9%, 246 dagar av 280. Återstår endast 34 dagar till beräknat Plopp!
Älskade Lillebror vad vi längtar efter dig!!
 
Puss
 

Kommentarer
Postat av: Malin

Sån fin mage vill kag också ha när det är min tur:D;) super fin!

2013-04-03 @ 18:17:28
URL: http://malinbjursell.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0