Barnmorskebesök vecka 34+6

Imorrn går vi in i vecka 36!! herregud.. nu går det snabbt.
 
Hade tid hos barnmorskan i förmiddags.
Kom fram till att akupunkturen inte ger något men att jag ska fortsätta få lite nålar mot ångest, blodtrycket och vätskan jag samlar på mig. Hon är en enorm stöttepelare och jag kommer sakna att gå dit och prata med henne.
Dagens värden såg jättebra ut
 
 
Vikt: +18,5kg ( 2 kg på en vecka ;))
Urin: +1
Bltr: 145/80
Fosterljud: Bra
Sf-mått: 34 cm
Huvud: neråt och fixerad
Hb: tog vi inget idag.
 

Då var Lillebror fixerad nere i bäckenet, han gör sig startklar vilket känns helt underbart!
Sf-måttet har inte vuxit något på 2 veckor vilket troligtvis beror på att han fixerat sig. Blodtrycket håller sig på sina stadiga 80-85 i undertryck och förhoppningsvis hinner det inte stiga innan Lillebror tittar ut. lite äggvita i urinen men det är ingen fara nu i slutet, så länge blodtrycket ser bra ut.
 
När jag var klar hos barnmorskan sprang jag på grannarna så vi satte oss på EH och fikade i solen. Solen tog i ansiktet och nu har jag snygga bruna pigmentfläckar på ställen i ansiktet som inte ser särskilt trevliga ut hahaha.
Nu ska jag passa på att vila en stund.
 
Puss!!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0