Inskrivning hos barnmorskan + akupunktur

Hej hej!
Sitter och är helt bedövad i högerhanden typ. Fick en akupunktur nål där och fick lite för bra effekt hahaha. Det skulle släppa om ett par timmar sa  barnmorskan.
 
Det gick bra hos bm. Hon hade en ssk studerande med sig och jag hade André med mig. Jag fick ligga på britsen med 6 nålar i mig. En i foten. En i vardera höft. En i höger underarm. En i vardera hand. Vi provade att lyssna efter hjärtljuden och Barnmorskan varnade mig att det är väldigt tidigt än men det hade varit kul att höra efter. Hon provade länge men tyvärr så fick vi inte höra Minis hjärtslag idag. Vi skulle prova igen nästa vecka.
 
Jag vet ju att det är svårt att hitta hjärtljud så tidigt. Man letar efter fostrets rygg som är lika stor som en tumnagel ungefär. Som att leta efter en nål i en höstack ungefär. Men det känns ju lite i hjärtat. Man får ju såklart tankar om att bebisen kanske inte lever längre. Vi såg ju hjärtat slå förra veckan så vi håller tummarna på att vi får höra hjärtslagen nästa vecka eller nästa vecka igen =).
 
Med Julia kunde vi höra hjärtslagen i v 14. Men bara för några sekunder. Så det var ren tur.
 
Barnmorskan skrev en journal och tog blodprover samt kissprover. Blodtrycket låg på 120/70. Strålande! vi hoppas att det fortsätter så. Hb låg på 138. också bra. Jag käkar Acos GRAVID piller.Där finns lite extra järn.
Jag har gått uoo ca 0,5 kg sen jag plussade. Barnmorskan blev helt ställd när jag berättade att jag gick upp 30 kg med dem andra barnen. Hon lovade att sätta "kissnålar" när jag börjar samla vätska så jag ska slippa se ut som en köttbulle haha.
Har jag sagt att min barnmorska är helt underbar?! Hon bryr sig inte bara om mig utan ägnar jättemycket tid åt André också. Hör så att han mår bra i allt och ger honom tips för avlastning eftersom han får göra rätt mycket här hemma med barn och allt som inte jag klarar av. Har jag sagt att han är min Klippa?!
 
 
Pratade också med min arbetsgivare. Kändes som ett bra och givande samtal. Jag tänker alltid lite för mycket märker jag haha. Jag kommer vara sjukskriven till nästa onsdag då jag har ett läkarbesök inbokat. Där och så får vi veta vad som kommer hända med mig haha.
 
 
Fick en fin överasskning av A idag. Som plåster för såren. Boken Ett barn blir till. Av Lennart Nilsson. Vilka bilder!! WOw. Jag är så facinerad av allt som har med graviditeter att göra. Jag bara måste bli Barnmorska!! Bilden ovan är ett 11 veckor gammalt foster. Lika gammalt som vår lilla bebis. Häftigt va?
Imorrn går vi in i v 12.!
 
Puss

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0