Barnmorskebesök vecka 12+6

Hallåååå hej!
 
Har precis ätit lite fil med puffar. Min nya nisch. Äter det till frukost och lunch ..MUMS!
Nu kalasar jag på lite godis...( jag som skulle sluta!, jag SKA sluta) godiset var ju såååå billigt på Willys idag haha.
 
Vaknade inatt av världens huvudvärk och såå torr i munnen att jag nästan fick panik ahah. Kunde inte somna om och blev såklart hungrig och superkissnödig. Allt på samma gång. Jag kissade, och drack litervis med vatten och kissade ännu mer. Kunde inte somna om och låg och glodde tv i 1½ timme. Suck. 
Var DÖD imorse när vi skulle stiga upp. Jag vill ju så gärna hjälpa A på morgnarna så jag hankade mig upp, tog en pilla och klädde barnen. Sen totaldecka jag direkt när dem gick. 
 
Var svårt att gå upp sen när klockan ringde men ett besök hos Barnmorskan stod på schemat.
Fick lika många nålar som sist och på samma ställe, jag känner verkligen att det börjar hjälpa. Kan vara psykiskt också men bara jag känner att det hjälper så underlättar det. Nu har jag visserligen ont som bara den men det beror på att jag promenerade dit och hem..tar sin lilla tid med kryckor och snigelsteg haha.
Vi lyssnade efter bebis, fick några sammandragningar under tiden, livmodern syntes som en stor grapefrukt under naveln. Sååå häftigt!. Hård som sten var den... Barnmorskan hittade hjärtljuden ganska så snabbt denna gången men bebisen rörde sig massvis så vi fick jaga den med dopplern haha. Man hörde hur den sparkade och hade sig. Hjärtat slog fint och jag längtar redan till nästa vecka!
 
Firade de fina hjärtslagen med att köpa ett par strumpor till Bebis. Idag är sista dagen i vecka 13. Imorgon går vi in i vecka 14..tjohoo!
 
 
 
Idag har jag t om sminkat mig...känner mig som en helt ny människa!
 
Puss

Kommentarer
Postat av: Sussi


Så söta bebisstrumpor! Var också på ultraljud idag och fick se den lilla =)

Ville också köpa något för att fira lite, men det visade sig att jag fick ett paket från svärmor med världens sötaste body så jag behövde inte handla något :P

Svar: Åååh vad mysigt att få se bebisen på UL! var inne och tittade på den ursöta bodyn.. =)
Linnéa

2012-10-31 @ 22:26:14
URL: http://www.tussilulls.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0