Läkarbesök, sjukskrivning och Akupunktur

I förmiddags hade jag tid hos läkaren för att eventuellt förlänga min sjukskrivning. Jag går nog fortfarande och tror att det kommer bli bättre med tiden men det blir det ju inte..inte förrens bebisen är ute.. 
Han förlängde sjukskrivningen och tror också att jag kommer ha svårt att kunna komma tillbaka till ett så tungt arbete. Efter förlossningen med Julia blev jag inte riktigt av med foglossningen. Till 95% var den borta men jag har inte kunnat köra kundvagnar och haft svårt med liftarna på jobb, rörelser som innebär att man står stadigt med fötterna men rör höfterna. Han ville att jag skulle fortsätta träffa sjukgymnasten efter förlossningen så att jag blir kvitt det "problemet". Jag har aldrig ritkigt sett det som ett problem men jag förstår vad han menar och ska absolut ha kontakt med sjukgymnast efter.
 
Efter läkabesöket hade jag tid hos Barnmorskan. Dags för akupunktur nr 7. Jag kände sååån skillnad förra gången jag var där. Och hoppas på samma mirakelkur denna gången. Men jag måste fortsätta vara försiktig så att effekten håller i sig lite längre.
 
Vi lyssnade på Bebisen...som verkade må toppen. Skulle kunna ligga och lyssna på hjärtljuden hela dagarna, det är ett sånt lugnande sound.
Fick en massa nya tider till BM för akupunktur och snart är det dags för de vanliga besöken också när man bl a mäter magen och mäter blodtrycket.
 
 
Idag är det 3 veckor till Rutinultraljudet och jag längtar som en tok!!
Nästa vecka har jag Akupunktur inbokat och ett möte med sjukgymnasten tillsammans med A.
 
Puss!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0