Vecka 19

 
Bebis:
Bebisen är ca 12 cm i sitthöjd och väger knappt 200 gram. Bröstkorgen rör sig ut och in vid andning. Blodkärlen syns fortfarande tydligt genom den tunna huden och öronen har flyttats dit de ska sitta.
 
Mamma
Mitt hår och naglar kan reagera positivt på den ökade mängden blod i kroppen samt den snabbare ämnesomsättningen man får under graviditeten. Blodtrycket kan gå igenom en hel del förändringar under graviditeten och för närvarande brukar det oftast ligga lågt vilket kan göra att man känner sig yr lite då och då.
Nu kan det börja kännas jobbigt att ligga på rygg då livmodern kan trycka på den stora venen som för blodet tillbaka till hjärtat. Därför rekommenderas det att ligga på sidan fr o m nu.
 
Mina tankar:
Ja.. shit vecka 19!! SNart är vi halvvägs. Kan inte fatta det. Tiden går relativt fort faktiskt trots att jag inte gör så mycket om dagarna. Min foglossning har blivit värre de senaste dagarna. Får bli lite fler nålar på måndag..kommer se ut som en nåldyna till slut.
Jag har ingen större matlust under dagen men på kvällarna dååå blir jag hungrig som en varg. Vågen står på 3 kg plus. Alltså gått ner 0,6 kg sen sist.
I vecka 19 med Julia hade jag gått upp 5 kg.
Bebisen har börjar ge ifrån sig tydliga sparkar nu. Och är överallt känns det som. Dock oftast på höger sida.
Jag mår väldigt bra i övrigt, det är bara foglossningen som meckar..
Har idag gjort 45,2%. Vilket innebär 127 dagar. Återstår 153.
Bara 4 dagar kvar till Rutin ultraljudet!

Kommentarer
Postat av: Sussi


Grattis till vecka 19! Jag kommer dit på söndag :P

Så spännade med rul. Nu ska jag vänta på ditt. :D

Svar: Tack så mycket, snart är du också där, ha det riktigt mysigt ikväll och jag kommer titta in många ggr ...jag tror ni väntar en pojke. Kram
Linnéa

2012-12-06 @ 21:32:14
URL: http://www.tussilulls.blogg.se
Postat av: ADARAS.se - JULKALENDER PÅ BLOGGEN!

Tips! Vinn en valfri vara från Youtopia i dag :D
http://adaras.se/2012/december/lucka-8-vinn-valfri-vara-fran-youtopia.html#comment

2012-12-08 @ 00:59:37
URL: http://adaras.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0