Foglossningshelvete

Jag lovade att inte tjata om det här men å andra sidan är det min blogg där jag vill skriva om allt som har med graviditeten att göra, positivt och negativt för att kunna gå tillbaka att läsa. Precis som med Jamie och Julia.
 
Jag har iallafall haft en riktig skitnatt. Börjar glömma bort hur det är att sova en hel natt utan att behöva kämpa med att vända sig i sängen. Inte nog med att jag kvidit av smärtor så har Julia sovit i vår säng och hostat HELA natten. Jag har aldrig hört en människa hosta nonstop i så många timmar. Ibland fick hon ordentliga hostattacker som lät som låååånga klökningar.
 
När jag kl 05.30 verkligen behövde gå på toaletten trodde jag att jag skulle gå av på mitten och fick kräla mig ur sängen. Jag var så less. Huvudet var tungt pg a att jag gråtit typ halva natten.
 
Barnen har studiedag på förskolan idag och A skulle jobba. A gick iväg och jag bara kände sån hopplöshet. Jag kom inte upp ur sängen. Låst. Barnen var väldigt förstående dock. Fick ringa hem A för det skulle inte gå att vara hemma själv med kidsen när jag mådde sådär.
A kom en timme senare. Jag hade så dåligt samvete över att behövt ringa honom. Misslyckad förälder.
 
Jag hade så fruktansvärt ont att jag funderade på att ta mig till sjukhuset för ordentlig smärtlindring men efter frukost på sängen lyckades jag somna om ett par timmar och tog sen på mig TENS:en och därefter började jag känna mig bättre.
Eftersviterna är jobbiga men jag kan iallafall förflytta mig från punkt A till B.
 
A är tillbaka till jobb för ett litet möte och kommer närsomhelst igen. Barnen leker fint och jag är placerad i soffan.
 
Nä fy fan rent ut sagt för såna här dagar....
 
Finaste älsklingen gjorde frukost till mig och piggade upp mig med tre små godisar!
 
Nu är A påväg hem igen... skönt.
 
Puss!

Kommentarer
Postat av: Amanda

Lider med dig! Sätter dem igång dig tidigare pga den svåra foglossningen eller du måste gå hela graviditeten ut?

Visst är sängmobilen söt?! Inte så plastig som de annars brukar vara!:-)

2012-12-04 @ 19:26:37
URL: http://aochmflyttarin.blogg.se
Postat av: Random preggo

Sv; Haha, givetvis var det 16+3 jag menade :) Svårt att ställa om sig, var i 17+1 trodde jag innan rul ;) Tack för påpekandet!Hoppas du får se lite mer än jag då! :) Det ska nog gå kanon!

2012-12-04 @ 20:04:02
URL: http://caelum.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0