Skakad

Idag var jag med om något jag aldrig ens hade kunnat ana, inte ens i min vildaste fantasi trodde jag att jag skulle känna mig så rädd och hotad en helt vanlig dag, på bussen, hem till mina föräldrar, med mina barn.
 
The story?
Jag och barnen skulle åka hem till mina föräldrar. Pappa och Lillebror fyller år och jag har fått sjuka mig från jobb p ga värsta migränanfallet på morgonen. André är iväg på Svensexa så mamma skulle ha varit barnvakt ändå. Jag tänkte kaka och avlastning =).
 
Vi stod och väntade på bussen i vanlig ordning och barnen var på toppen humör. Det står en man i 40 års åldern med en liten tax. Själv är han en väldigt stor och krampig man. Han skriker glåpord efter en utländsk kille som går förbi. Trubbel anar jag. 
 
Jag går på där bak med vagnen och Jamie springer bak och sätter sig. Julia är placerad i vagnen och jag går fram för att blippa med kortet. På väg tillbaka till Julia puttar Mannen ner mig hårt så att jag faller ner på sätet bredvid medan han skriker " flytta på dig, du är bara gäst i mitt land, det ska du ha jävligt klart för dig!"
 

Chockad, skakad och rädd reser jag mig upp och skyndar bort till Julia. Mannen sätter sig på sättet mittemot /bredvid oss. Han beter sig hotfullt och tittar på mig hela tiden. Jag kallar ner Jamie till mig och drar honom snabbt till mig. Jag sätter honom långt in på sätet bort från mannen och Julia i knäet och håller hårt om dem. Jag skakar och är livrädd att han ska göra något. Han tittar på mig hela tiden och pratar om ett Rent Sverige och att Usama bin ladin är död och tjoar och tjimmar. Han beter sig hotfullt och jag börjar få smått panik då jag vet att han riktar det mot mig. 
 
Han tror att jag är utländsk med mitt mörka hår. Vilken jävla idiot. Han bryr sig inte ett dugg om att han skrämmer barnen och ingen annan på bussen reagerar heller. Jag tar upp telefonen och kan knappt skriva ett sms så som jag darrar. Han fortsätter säga fula ord till mig och jag tar båda barnen i famnen och springer fram där en tant erbjuder oss två säten. Jag börjar gråta. Jag gråter så mycket och skakar desto mer och ingen hjälper mig. Barnen kurar ihop sig i min famn och Mannen skriker efter oss att jag inte ska gråta  och en massa annat.
 
Jag ringer André, som ber mig ringa min bror. ifall Mannen skulle hoppa av där vi skulle hoppa av så behöver jag npågon som kunde möta upp mig. Jag vill inte ens tänka på vad han kunnat gjort mot mig och barnen. Ringer min bror som ber mig gå fram till busschaffören och larma polis. Men jag är lamslagen. Jag är chockad och sitter bara och gråter. Mannen hoppar av då kommer en kvinna fram till mig och frågar hur det är.
 
När mannen hoppat av brister det. Jag kan inte sluta gråta och jag går fram till chaffören och ber om alla uppgifter om bussen så att polisen kan komma över rätt övervakningsfilm. För detta kommer jag anmäla. Jag har aldrig känt mig hotad på det sättet, och min enda tanke var barnen hela tiden. 
Jag vågade inte åka bussen hem själv sen så min underbara bror åkte med oss hela vägen. Jag vet att mannen bor i Limhamn och jag kommer se mig över axeln var jag än går hädanefter. Han har satt skräck i mig. Jag är rädd, livrädd.'
 
Jävla idiot. Fan!
Detta är inte OK. Mina barn ska inte behöva vara rädda för en gubbjävel som puttar omkull deras mamma framför deras ögon. Dem ska inte behöva hamna i en situation  som idag. Att se sin mamma på det viset!
 
Jag är skakad. 
Ledsen
Förbannad!!
 
 

Kommentarer
Postat av: Malin

åå fyy:( fick gåshud när jag läste det och tycker så synd om dig/er!!:( Att det finns sådana människor! Sen tycker jag att nästan det värsta är att ingen reagerade och hjälpte er! Snällt av kvinnan att komma fram men att ingen gjorde det medan det hände:/ Jag tycker själv att det är jätte obehagligt att åka buss, så jag försöker undvika det.. men det kan man ju inte alltid göra ändå:( Ta hand om er<3

2012-08-05 @ 17:15:44
URL: http://www.malinbjursell.blogg.se
Postat av: Christine

Fy vilken obehaglig upplevelse! Finns såna jävla idioter. Och så fruktansvärt att ingen reagerade.

2012-08-06 @ 08:53:53
Postat av: Stina

Vilken jävla idiot!!! Åh vad arg och ledsen jag blir när jag hör sånt!

2012-08-07 @ 20:24:56
URL: http://stinolino.wordpress.com
Postat av: Annelie

Usch... ;(

2012-08-15 @ 10:56:31
URL: http://liveandlooove.wordpress.com
Postat av: Malin S

USCH vad otrevligt. Och det värsta är nästan att ingen gör nåt!!

2012-10-10 @ 13:11:21
URL: http://www.malinstolt.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0