Inskolningen dag 4

Idag lämnade jag barnen redan 7.45. Dem skulle nämligen få äta frukost på förskolan. Jamie följde med Robin in på sin avdelning utan att ens säga Hejdå. Han stormtrivs och vi har kunnat lämna honom själv sen dag två =). Julia däremot är så vääääldigt försiktig. Envis och tystlåten. Hon ska helst inte göra som dem andra barnen utan hon vill mest bygga pussel med mig nära, nära. På torsdagen kunde jag lämna henne till middagen och så var hon själv fram till 15.00 när vi hämtade hem dem. I fredags kunde jag gå vid 10 tiden och så stannade dem till 15.00. När hon väl kommit igång så älskar hon det. Men hon är mammig. Sen blev det helg och imorse var det som att börja på ruta ett igen ..suck. Hon har aldrig varit ledsen utan mest klänging. Jag fick sitte med vid frukosten och sen gick hon iväg och tvättade sina händer med Christian. Då bestämde hon själv att jag kunde gå men att vi skulle vinka till varandra genom fönstret. Fick en stor kram och sen gick jag..
 
Hon vinkade för glatta livet och sen gick dem iväg och byggde pussel.
 
Jag är så glad över denna förskolan! den är helt underbar. Pedagogerna är superbra och verksamheten i sig är kanon. Förskolans utegård är stor och rymlig med massvis av saker att göra. En stor sten har släppt från hjärtat nu när dem bytt förskola.
 
 
Vad skulle vi gjort utan er...Älskar er!! 
Puss

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0