Det där med fotograferingen

Det var ju fotografering på förskolan i fredags. Jag stressa dit och var där vid 13.45 för att inte behöva stå och trängas med alla som hämtar sina kids kl 15.00. På barnens förskola får man själv välja om barnen ska ta enskilda foton. Gruppfoto tar dem på förmiddagen men mellan 13.00-16.00 kunde man ta enskilda foton med sina barn. Som sagt. Kom dit, hade med mig ombyte ifall att. Bytte om, mest för att det var mer matchi matchi ...
Fixade frillan på¨Jamie som inte alls ville ha den fixat, den ska ligga på sidan tycker han...han är riktigt snygg så också =)
Han var riktigt taggd och Julia likaså. Vi var först på tur och när vi ska gå fram och ställa oss framför skärmen så bangar Jamie ur. Totalt! han verkligen totalvägrar och jag försöker få med honom men ger upp ganska snart. Julia är helt med på noterna och står på markeringen och skrattar när fotografen är rolig. Ååååh vilka bilder vi fick på henne. Fotografen var helt lyrisk över att få fota henne och han tog några extra bilder så vi kunde vraka och välja.
Frågade Jamie en gång till ochvi ringde A så han kunde försöka övertala Jamie men icke. Jag var helt svitt och besviken och vi gick. När vi kom ut tänkte jag bara näää....jag VILL ha enn syskonfoto och kände mig helt desperat hahaha. Till slut lyckades jag muta honom att ta EN bild och vi kom  dit igen och fotografen började skratta. Julia sprang fram och ställde sig och JAmie var tveksam och skulle hålla mig hårt i handen hela tiden. Ställde upp barnen och Julia körde sitt race men Jamie ville inte göra någonting, inte stå nära Julia, käka upp sina händer och gärna sitta fastklistrad på mig. Efter många om och men och ett fåtal skrattanfall från mig får fotografen till ett foto och jag tackar för oss snabbt som bara den. Jag måste ha blivit uppfattad som en sån dära störig morsa som stvingar sina barn att fotografers typ som Anna Anka hahahahaha. Men va fan..en gång om året och det gick jättebra till sist. Barnen blev jättefina även om dem ser lite halvtrötta ut hahah.
Svettigt värre iallafall!
Nu ska vi se film. Vi ska se Bridesmades. Jag veeeeet att jag såg filmen för 2 veckor sen...men den är ju så himla ball! Dessutom vill jag att A ska få se den..han tror inte han kommee gilla den men jag vet att han kommer göra det!
Puss på er

Kommentarer
Postat av: Werkestam

Geeez vilka gullungar! :):)

2011-09-18 @ 20:02:43
URL: http://niomanadersvantan.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0