Nya förskolan

Vi tog med barnen till deras nya förskola idag. Barnen fick titta runt på förskolan och Julia tyckte det var kul med alla nya leksaker. Jamie är inte ett dugg imponerad och vill absolut inte flytta från dagiskompisarna. Hans nya förskolepedagog frågade honom om han tycker det ska bli kul att börja hos "krokodilerna" och hin berättade att alla nya kompisarna visste att han skulle komma pch längtar efter honom. Då sa Jamie NEJJ!! och gömde sig bakom André och jag började böla. Fan. Jag vet hur han känner sig.. jag var en riktigt blygfis när jag var liten och jag blir så ledsen över att vi måste flytta över dem.
Dock ska vi skicka in nya ansökningar om andra förskolor i närheten som vi vill att barnen ska gå på. Jag känner inte att den förskolan är rätt för mina barn. Minst 6 månader kommer dem gå där och max 1 år! Pedagogerna är supersnälla men magkänslan ni vet.
Julia hade dem satt i "tiger" gruppen med en 09:a och resten är 10:or. Men när hon pratade med Julia och såg hur framåt hon var och så långt hon kommit i utvecklingen så ville hon sätta Julia med de lite större barnen för att utaman henne. Och det kändes helt rätt! Troligen blir hon också en krokodil och det är nog bäst för Jamie så han får lite trygghet också. Samtidigt ska dem inte gå där mer än 1 år så det kan kvitta om dem hamnar i samma grupp.
Barnen börjar den 15 november och ska skolas in i 1 vecka. Det blir jag som skolar in eftersom jag har lättare att ta med skolan hem till mig så att säga.
Vi håller tummarna på att kidsen kommer trivas !
Puss

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0