18 månaderskontroll BVC

Imorse hade vi tid på BVC med Julia, dags för hälsoundersökning och utvecklingsundersökning samt vaccin.
Julia var lite rädd för doktor Oliver men han är riktigt duktig tycker jag.
Julia klarade alla tester och fick mycket väl godkänt. Han kollade hennes gång eftersom hon ibland snubblar på sig själv men det såg bra ut sa han. Fick lite tips om hennes förstoppningar och rädsla för att bajsa på kvällarna. Hon skrek som en galen ko när hon fick vaccinet i armen. Tur var det bara en spruta denna gången haha.
Lillfis Julia väger idag 11207 g och har gått upp 2 kg på 6 månader. Ligger lite under på viktkurvan. Hon var 79,3 cm kort haha. Ligger även där under medelkurvan. Men vuxit 5 cm på 6 månader. Huvudomfånget 47 cm och även där låg hon under kurvan , men det har varit så sen hon föddes så hon följer sin egen kurva jättebra. inga avvikelser.
Nu ligger Julia och sover och jag har varit hos tandläkaren och borrat ett litet hål, tog 10 minuter. Fattar inte vad jag har varit rädd för innan. Min tandläkare är helt enkelt bäst. SKrev in barnen här idag och Jamie fick sin 3 års undersöknings tid den 26 maj. Vi får väl se hur det ska gå hahah.
Nä lite lunch kanske?
P.S har inte ätit något sött på två dagar, stor grej för mig då det alltid slinker ner något sött varje dag.
Hejja Mig!
Puss

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0