Smidigt..änsålänge

Igårkväll berättade jag för Jamie att han skulle få somna i sin egen säng som stora pojkar gör..för när man är 3 år så sover man ju i egen säng berättade jag.
Han gillade inte förslaget så mycket, då berättade jag att stora pojkar får ju gå i Folkets Park (hans favvoställe)..och dåååå blev han rikigt taggad och skulle minsann visa att han kunde sov i egen säng.

Sagt och gjort..vi gjorde kvällsrutiner han fick sin välling och knatatde in på vårt sovrum..
Jag frågade om han inte skulle sova i sin egna säng..och då kom han ihåg vad vi hade pratat om och gick in på sitt rum, la sig i sängen. Jag stoppade om honom, sa Godnatt sov gott..vi ses imorrn!

Då säger han, Jag ska sova gott...Godnatt Mamma, ses imorrn!

Han drack vällingen och kallade på mig för att hämta flaskan som vanligt. Sen la han sig till rätta och somnade.

Bara sådär.
Det kallar jag smidigt. Imorse var han mäkta stolt och vi lika så!



Vår duktiga Stora Lilla Kille som fyller 3 år om precis 1 månad!

Nu ska jag iväg till skolan , har redovisning på akut hjälp vid hjärnskakning och subduralhematom.

Puss!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0