Solen lämnar spår efter sig

Julia har ärvt sin Pappas pigment och blir brun så snabbt solens strålar nuddar huden. Hon blir brun trots hög solfaktor. Jag hade inte ens tanke på att smörja fötterna då jag smorde när hon hade skorna på sig igår. Imorse såg jag att hon fått märken efter skorna, det påminner mig om min mamma typ. Hon har alltid märken efter skorna på sommarn då hon alltid solar med skor på. Eller solar och solar, när hon sitter ute. Sjukt gulligt med små bruna fläckar på Julias små fossingar. Ser ut som smuts hahahah.
Jamie har fått mitt pigment gissar jag. Han blir ljusbrun, jättefin färg men han bränner sig lätt och är man inte där och smörjer hela tiden så bärnner han sig. Usch solen är farlig och jag är slarvig ibland med smörjningen. Jag smörjer åtminstonde två ggr när vi är ute hela dagen men jag borde nog smörja oftare, iallafall på Jamie.
Men man lär sig.
Jag borde bli bättre på att smörja mig själv, nu har jag bränt mig på överarmarna...sticker och bränner lite, ska smörja in mig med lite body butter!!!
Vill passa på att gratta ELIAS på hans 3årsdag idag!!, vi ses imorrn.
Puss

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0