Ajm Ölajv

Men jag har vigt mitt liv åt jobbet de senaste dagarna! Jag är helt slut på kvällarna när jag varit uppe sen 5 på morgonen.
Hade cykelschema idag också, hade inte lika tur med vädret som dagarna innan, hade ingen jacka med mig så jag cyklade glatt i spöregn, hus till hus...
Jag har kommit in i jobbet väldigt bra, jag är säker på mig själv och jag vet vad jag gör. Jag har lärt känna många av vårdtagarna och vet vad som behövs för att lätta upp stämningen, jag vet vilka jag kan skojja med och med vilka man håller det kort med. Idag uppskattades min skönsång hos en vårdtagare. Vi dansade och sjöng medan jag lagade mat. Såna dagar är roliga!
...även om jobbet får bra så saknar jag kidsen väldigt mycket! framförallt när jag jobbar helg och kvällar. Man missar mycket.
Här hemma har vi precis käkat tacos, Dalleman är här och underhåller oss och barnen, vi ska se film tänkte vi.
Igår hade vi finbesök av M&M, vi grillade...(åfcårse)....trevlääääääääTTT!
Helgen bjuder på jobb... på något sätt har jag ändå inte fetångest över det. VIlket såklart underlättar.
_________________________-------------------------------------------------------------------------------
Händer inte mycket annat här hemma just nu, vi har en liten tjej som har svårt för att somna om kvällarna och vill helst somna PÅ en. Hoppas det är ännu en fas för det är olidligt när sömnen rubbas för våra små. Liten tjej har börjat intressera sig enormt mycket för toaletten och vill gärna "tchissa" (=kissa). Hon kissar dock inte men hon vill, vi funderar på att ta upp pottan och prova om hon är redo för att bli av med blöjan när A går på semester. Julia är en riktig busunge och man vågar inte släppa henne ur sikte för 1,2 3..har hon sprungit iväg och hittat på hyss.
--------------------------------------------------------------------------------------------------
Jamie är en stor kille nu som pratar och pratar, han är innen i en ålder där det är DUMMA mamma/pappa, Jag älskar inte dig och jag behöver ingen mamma/pappa, när han blir sur vilket han blir ganska så omgående när han inte får som han vill. Han har en livlig fantasi och är riktigt rolig!!
Nu måste jag natta Julia,..
Puss!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0