Svar på Fråga

Åsa om Fredagsmys:
13 vagnar, varför det? Inte nöjd eller vagnoman? :o) Någon du kan tipsa om som vagn när man ska ha ny sittvagn? Första efter liggvagn.




Svar: Jag är vagnoman men jag har också varit missnöjd med många utav vagnarna dock bara petitesser.

Om jag skulle tipsa om en sittvagn så är det ju helt upp till var och en. Men jag bytte till sittdel med barnen från det att dem var ca 4 månader gamla och det var det viktigt med en bra vagn. Det som även var viktigt för mig var att ha barnen mot mig.
När vi bytte till sittdel till Jamie så var vi mest nöjda med Brio Sing. Helt klart! Han satt som en gud i den och man kunde vända sittdelen ifrån en om man så ville. Han satt högt upp vilket jag tyckte var en bra fördel! Även att där var svänghjul fram på vagnen.

Julia började också sin sittdelspremiär i en Brio Sing fast denna gången i en senare modell som var betydligt bättre än första modellen tack vare den något större sufletten. Men hon var lite mindre eller snarare mycket mindre än avd Jamie var i den åldern så hon satt inte fullt så lika bra i den som han. Vi köpte då en Bugaboo cameleon som hon satt jättebra i.
Just nu har vi en Emmaljunag nitro city och den skulle jag absolut rekomendera som en sittvagn när dem är så små men också när dem är runt året som Julia är. Den är bekväm för barnet och mycket plats att röra sig i.Stor  suflett, svänghjul fram, vändbar sits och reglerbart handtag. Den är lite större men inte alls klumpig utan väldigt bekväm och smidig. Jag ser ju hellre att barnen sitter bekvämt.



Kommentarer
Postat av: Åsa

Super! Tack ska du ha. Det är ju en djungel där ute, mycket att tänka på som man som förstagångsförälder inte har någon aning om. Ha en riktigt mysig kväll!

2011-01-08 @ 17:55:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0