Note till mig själv ; Skicka aldrig en vagn igen!

Jag bara måste skriva detta på bloggen för annars döööör jag!

Vi sålde vår Emmaljunga Nitro city som vi köpte i slutet på november 2010. Alltså 2 månader sen!
Julia har gått på dagis nästintill varje dag dem här två månaderna så vagnen har varit använd ytterst lite. Detta skrev jag i annonsen på blocket.

Alla som känner mig vet hur pedantisk jag är med mina vagnar och Gud nåde den som skulle råka fläcka ner den eller vara oförsiktig med den.

Vi valde att lägga ut vagnen på blocket pga att vi inte är i behov av den sortens vagn då den inte används så mycket som den sig bör. Och vi tänkte itsället satsa på en sulky som transportmedel till och från dagis.

Fick många svar på annonsen men en tjej var först och jag är sån att den som tjingar först får den. SÅ jag höll dent ill henne trots flertalet mejl. Hon ville ha vagnen skickad. Inga problem..för det gick så smidigt när vi sålde Bugaboon.

Hon fick massvis med bilder på allt möjligt på vagnen! Hur mycket kan en vagn slitas på 2 månader ens.

Vi skickade vagnen med DHL och packade den extremt noga och gav alla våra uppgifter till köparen så hon visste att hon kunde vända sig till oss om det skulle ske något kans på vägen.

Hon fick vagnen och skreve tt sms om att den var OK.

Inatt skickar hon ett sms om att hjulet gått sönder när hon var ute och gick.
Det är ju skitskumt känner jag. Säger åt henne att uppsöka en babyproffsen och höra med dem..och säger till henne att vi har kvitto på vagnen och påpekar även att emmaljunga har 3 års fabriksreklamation. Det går med andra ord att fixa men att vagnen var i toppskick när den skickades. Inga skador var det på kartongen heller så DHL har behandlat den varsamt vilket vi också skrev på kartongen.

A ringde Babyproffsen och fick veta att hon kunde gå in med vagnen till Babyproffsen med kvittot och få det fixat. Dem är väldigt hjälpsamma. Men istället kräver hont illbaka pengarna på vagnen.

A får ta över då jag håller på att koka av ilska när jag VET att vagnen nästintill är oanvänd och så hoppas hjulet av såfort hon går med vagnen. Lackigt värre
Som tur var tog A över och har väl förhoppningsvis kommit fram till en bra lösning för alla.
Jag skulle aldrig skicka en vagn och samtidigt ge alla mina rätta uppgifter på en vagn som är 2 månader gammal med kvittogaranti för att skicka en vagn som är sönder.

Jag tänker iallafall inte skicka några fler vagnar för jag klarar inte sånt här. Även fast jag har rent mjöl i påsen så känner man sig extremt skyldig fastän jag itne ens ska vara det.

Somsagt hoppas A löser det med henne så att hon blir nöjd för det är ju det vi vill i slutändan. Jättetrist att vagnen skulle gå sönder i hennes ägo men vi kan inte göra så mycket mer nr vi har sålt den. TYvärr.

Om du läser här på bloggen så hoppas jag att allt löser sig!

Kommentarer
Postat av: Lofsan

Vet du, du har absolut inga skyldigheter gentemot henne! Du har gjort vad du kunnat och hon köpte vagnen i befintligt skick! Såäre. Stå på er!!! Jag ska sälja en tredje vagn på fredag, och det är köparens ansvar att kolla vagnen.



Än en gång; stå på er!!!

2011-02-02 @ 13:38:50
URL: http://Lofsan.wordpress.com
Postat av: Cicci - Mamma till lilla J

Ja jag läser. jag gillar dig och din blogg. och ni misstog mig helt idag. jag är ingen bitterfitta. Och du missförtstod nog din sambo oxå lite.. Jag är jättenöjd med vagnen, som jag sa, den är jättefin i övrigt! Men ni får ju inte tro att jag ljuger om hjulet. Och det jag tror du missförstod din sambo om är att jag först ringde babyproffsen här, dom säger till mig att jag har ingen nytta av kvitto för jag kan inte reklamera hjulet/vagnen med det ändå. Det är personligt. och det kan bara ni göra med det kvittot. Din sambo hade oxå ringt baby i malmö och dom hade sagt även till honom att det var personligt kvitto. alltså precis samma! Och jag blir jätteledsen att du skriver på detta sätt om mig. Jag menade aldrig något illa. men vart så arg när ni inte var tillmötesgående alls. jag krävde inga pengar tillbaka förns ni i princip sa: det där får du fixa själv! Jaghop kände jag.. här står jag med en trasig vagn och 4tusen kronor fattigare! det var just att ni var så tvära mot mig som fick mig att bli irriterad. DU vet nog att jag är en vänlig människa. vi hade ju en bra kontakt innan. både här och i mail. jag ville ju att VI som gjorde affären skulle lösa detta utan att kasta skit på varann! det vet du ju sen du och jag smsade, men såfort din sambo tog över så vart det helfel. för han sa bara tvärt att nepp fixa det där själv typ, lycka till! ni skulle oxå bli lika irriterade då. om ni fört över 4tusen kronor til någon, får hem en vagn som går sönder direkt. och jag säger till er: fixa det själva! det var bara erat tvära svar mot mig som vart för mkt..



I detta inlägg känns det som du tycker jag är världens dummaste människa som minsann kräver pengarna tillbaka! det gör jag ju inte. men när man får det svaret att sköt det där själv då blir man lack!



Jag sa till honom att det är ju bara ni som kan reklamera den pga personligt kvitto. så varför inte köpa tillbaka den då och att ni reklamerar. jag kunde ju lixom inte göra ett skit. Men det var därför jag ville att den skulle köpas tillbaka bara! ni hade ju lixom en möjlighet att reklamera vilket jag inte hade.



Jag misstycker er inte. Jag blev bara så ledsen när jag kände att här står jag med en vagn som jag bara hunnit gå 50 meter med å den är trasig jag har betalat 4tusen kr.. ni skulle nog känna som jag gjorde just då!



Nu löste vi det på ett bra sätt! Men tråkigt att ni misstycker mig nu bara för att jag blev less!



Och den här som kommenterat: du har gjort vad du har kunnat? och köpte i befintligt skick? svar till henne.. Nej jag köpte vagnen i toppskick står det både här och i annonsen och alla mail. och den är jättefin oxå, jag klagar absolut inte på vagnen! jag älskar den! och stå på er? ni får mig att låta som världens idiot!!



Jag sa aldrig att ni lurat mig heller. jag påstod aldrig att ni hafft sönder den. Men när man gör en affär är man tillmötesgående när problem uppstår och man hjälps åt. när det varken är säljarens eller köparens fel.. DET var det enda jag vart irriterad över! men det skulle vem som helst bli.



Nu kom vi överens och kan skippa det där!

Och hoppas ni inte tror att jag är en bitterfitta resten av era liv!



OCh jag står för att det här är mig du pratar om öppet i bloggen så!

Tråkigt bara att du skriver på ett sånt sätt. Jag kommer fortsätta läsa och säkert kommentera här för jag gillar din blogg!

2011-02-02 @ 18:23:49
URL: http://ceciliahansen.blogg.se/
Postat av: Cicci - Mamma till lilla J

Shiiiiit det vart långt! herrejösses det trodde jag inte. haha!



Hursom så får jag helt enkelt köpa nytt däck och hopas det inte händer igen.. för jag vill inte göra mig av med vagnen. jag har letat en sån länge nu och är helnöjd i övrigt!



Tråkigt ni missförstod allt å att det vart så fel!!

2011-02-02 @ 18:25:52
URL: http://ceciliahansen.blogg.se/
Postat av: jenni

Klart man blir förbannad när något nytt går sönder, men å andra sidan, så fattar inte jag hur ett hjul kan gå sönder. Men konstigast av allt tycker jag är att kvittot är personligt, om någon skulle köpa mig en vagn, och den blir skickad till mig, så kan jag inte reklamera den? Dåligt från Babyproffsens sida. Skönt att ni löst detta nu. För jag förstår verkligen Linnéas frustration oxå;-)

2011-02-02 @ 19:16:35
Postat av: Milli

Om man vill ha garantier så får man faktiskt köpa en vagn i affären istället!!! När man köper begagnat köper man varan i befintligt skick och gör på så vis en chansning kvittar om det står att den är som ny! ... Det borde man fatta annars är man väldigt naiv. Hade aldrig varit så tillmötes gående som Linnea varit! Det är hon själv som valt att köpa vagnen och det finns aldrig garantier när man köper privat!!!!! Ni har gjort allt ni kan Linnea!!!

2011-02-02 @ 22:57:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0