Vinteroverall 2011/2012

Efter mycket om och men fastnade både jag och A för KappAhls overaller av märket KAXS i år. Finns i svart, går, blå, rosa och röd. Dem är riktigt snygga och funktionella. Tejpade sömmar, windproof, vattentät upp till 10 000, bra muddar i armarna och vattenavvisande... ja den verkar väldigt bra. Förstärkning på rumpan och knän, mycket viktigt!
Jag köpte Jamie´s idag för Julias storlek fanns inte i grå på den KappAhl. Ja vi valde grå. Kanske trist men den rosa är jag så trött på. Julia hade en rosa overall förra året och på ljusa färger ser man smutsen direkt. Därför försvann också den blå för Jamie. Den röda var vi inne på först till Julia men så tyckte jag att den gråa var riktigt snygg!. Vill inte ha svart för det är trist. Man får helt enkelt köpa mössor och vantar med klara och starka färger som livar upp overallen. Nu när jag sitter här så tänker jag om vi ändå inte ska ha en röd till Julia. Det tål att tänkas på. Gäller att vara ute i god tid.
Den gråa färgen gör sig inte riktigt rättvis på bilden. Tog en 104 till Jamie och ska prova den på honom ikväll. Får se vad han säger om färgvalet.
Vidare har Jamie ett par limegröna termobyxor från Everest och en svart vinterjacka från KAXS som vi tagit över från Kusin Viggo. Julia tänkte vi skulle ha Jamie´s gamla jacka och byxa från Po.p men tror vi skippar det och kastar ut på tradera och köper en lite finare vinterjacka för det räcker med overallen.
Operation vinterkläder har alltså startat!...och det är inte ens september.
Puss

Kommentarer
Postat av: Jenni

Naj Naj Naj!!!!! Inte klär du min systerdotter i GRÅ overall, då får jag KRUPP!!!!! RÖD ska det vara!!!!! Puss Funderar på grå till Viggo, men är i valet och kvalet om jag ska ta Gneis eller Kax!!!! Puss

2011-08-29 @ 17:39:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0