Sista dagen på deras semester

Godmorgon!
Idag är det sista semesterdagen för Andrés och barnen skull. 3 veckor har dem varit lediga. Imorrn ska dem upp tidigt och iväg till förskolan, undrar hur det ska gå. Det blir A som lämnar eftersom jag börjar 7.00 imorrn. Ikväll blir det till att packa dagisväskorna och fylla på hyllorna med blöjor och extra kläder, regnkläder och snuttisar.
Jag kan INTE förstå att halva Augusti har gått, jag börjar skolan nästa vecka och jag har inte haft någon chans att "vila" upp mig inför skolstarten. Kanske lika bra...
Det blir tuffa 4 månader i skolan nu, mycket plugg och praktik. Men det ska bli sjukt kul!! jag ska ju läsa sjukvård och det är jag ju jätteintresserad av!
--------------------------------------------------------------
André är och spelar golf med Niklas idag, och jag njuter faktiskt av att få vara ensam med mina barn. Just nu tjivas dem, men sekunden senare skrattar dem som de kiknar. SÅ jäkla härligt!!
Jamie börjar lugna ner sig en aning nu, eller så är det vi som har kommit underfund med hur vi ska hantera hans beetende, på så vis halverar vi utbrotten vilket underlättar för hela familjen. Julia är en typisk lillasyster, tetas och förstör för storebror men ack så söt och liten. Jamie är duktig på att ta hand om henne. Han kallar henne Julie eller Lilla gumman. Hahaha.
Jamie har blivit en riktig liten pussgurka och ska gärna pussas och kramas, så nu får flickorna akta sig på förskolan =).
Nästa vecka blir min sista jobbvecka, iallafall schemalagt. Jag är fortfarande timanställd fram till sista oktober på papper. Det fattas ofta folk så jag hoppas att jag åtminstone kan jobba iallafall varannan helg och lite kvällar då och då, bara in skolan blir lidande. Jag trivs fantastiskt bra på mitt arbete, det trodde jag ALDRIG!
Mina arbetskamrater helt underbara!! allihopa... tänkte jag skulle baka något att ta med i veckan och bjuda på som tack. Jag har ju jobbar nästan varjedag där i 10 veckor, kommer absolut att kännas tomt när jag slutar på heltid.
Nu ska jag gå in och kolla i Jamie´s rum, det låter som att han möblerar om, han brukar nämligen göra det.
Såhär såg Julias rum ut för nån vecka sen, några dagar senare när vi skulle lägga Julia såg vi att alla hennes leksaker var borta, inget på hyllan eller på golvet. Leksakerna hittade jag senare gömda i Andrés garderob. Undra vem?! haha
Ha en bra dag. Puss på er

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0