Stackars Liten

Jamie har aldrig gjort Julia illa. När hon var väldigt liten så fick han in något slag nångång då och då och någon gång stoppade han sina fingrar i hennes hals helt sjukt. Men annars har det abra varit lite så där småknuffar och lite smygknip men inget som har gjort ont eller som hon har reagerat på.

Förrens nu.. i säkert snart en veckas tid har han medvetet slagit på henne. Han har nog inte gjort det för att han vill henne illa utan slåss för att han är lite "grabbig". Han kan gå förbi henne och dunka henne i ryggen ett par ggr. inte så hårt så att hon börjar gråta men tillräckligt för att jag ska reagera och tycka att så gör man inte. Han puttar gärna henne så att hon trillar men skäms när hon börjar gråta. Han trampar gärna henne på tårna och slår till henne lite då och då. Kastar nån liten grejj... men allt detta gör han när han tror att ingen ser så det är inte uppmärksamheten han är ute efter.

Bägaren rann över nu precis när båda barnen var på rummet och lekte och jag hörde världens smäll. Julia gallskriker kort därpå och jag flyger in i rummet och ser båda ligga på golvet. Julia ligger med huvudet på expedithyllan och jag fattar direkt att han har puttat henne så att hon trillat och slagit huvudet rätt så rejält. Jamie ligger bredvid och säger att han har puttat Julia. Jag säger åt honom lugnt ochs tilla att nu stannar du på ditt rum och går ut med Julia. Julia är otröstlig och jag känner en stor avlång bula uppe på hjässan. Julia hade stått mot Jamie´s säng som står mittemot hyllan och blivit puttad därifrån så det var inget ofarligt direkt.

När Julia har lugnat sig så kallar jag ut Jamie och Julia börjar gallskrika såfort hon ser honom. Åååh ont i hjärtat fick jag av att se det. Jamie sa förlåt och Julia gav honom senare en puss.

Jag har pratat med Jamie men jag vet att han redan har glömt bort det jag har sagt.

Fr om nu vågar jag inte lämna Jamie och Julia ensamna. Sorgligt med sant. Han är oberäkenelig med henne så för att förhindra kanske en allvarlig olycka så gör jag nog bäst i att hålla ett vaktande öga.

Nu sover en helt färdig Julia och jag får hålla extra koll på henne för fallet var rätt hårt. Hon kräkte lite efteråt och jag hoppas att det bara var för att hon stoppade fingrarna i halsen för det var bara en liten mängd.

ja ja ...dessutom tror jag att hon har svalt en spindel..hittade ett spindelhuvud på hennes kind och lite spindelben på tröjan och händerna.
Gott.

puss!


Kommentarer
Postat av: jenni

Ja, han är ju inte så gammal, men gammal nog ändå för att förstå att så gör man inte, så det enda du kan göra är att vara benhård, så fort han gör något, för han vet ju inte riktigt vad som är hårdhänt och vad som är lite mjukare.



Shit jag kommer ihåg när han drämde fjärrkontrollen i huvet på henne.



Ha koll på Julia, låt henne inte titta på TV idag. spindlar är ju bara protein........ Nyttigt!!!!



Då kanske du ska prova Didriksson igen på honom :=)

De tar sådan skutt de ungarna, jag tror jag har lite 98 jeans, bla de med stjärnor, som han redan har, fast de kanske är 104, och så har jag de fodrade med den långa mudden.............. Puss

2010-09-08 @ 11:38:40
Postat av: nea

Usch ja fjärrkontrollen..haha. Ingen tv alltså.. okej. Hon sov bara i 10 min då efter fallet.. fastän hon var så påverkad och trött. Men jag har extra koll.



Jag köper gärna jeans i 98-104 av dig. Hade varit skitbra!!



Ja jag msåte nog prova overallen igen. jag dör lite halvt jättemycket om den är för liten..hahahaha...

Det går inte så bra nu ..haha



Puss

2010-09-08 @ 12:34:10
URL: http://jamieochjulia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0