SKITFÖRSKOLA

Tja!
Kidsen är på dagis och jag är väldigt irriterade på personalen där just nu. Jag vet inte om dem tror att det är okej att prata med mig som om jag vore 2 år gammal och helt tom i huvudet. Dem verkar tycka att jag är för ung? för att ta hand om mina barn och veta vad som är bäst för dem.

Tydligen måste man ringa om säga att dem kommer eftersom dem var sjuka igår. Det är en sak att säga det rätt men en helt annan sak att prata ner mig. Barnen är snoriga och hostar när dem sover. Men pigga och glada i övrigt. Då ska inte jag behöva ha dem hemma. Jag fick frågan; - Stannar båda barnen eller? med riktigt snorkig ton i rösten.

Ja det gör dem! svarade jag irriterat tillbaka.
Jag berättade att dem snorar och hostar men är pigga och dem har faktiskt varit förkylda hela helgen så det är inget som smittar nu längre.
Jag sa också att jag inte skulle behöva ha dem hemma bara för att dem snorar för då hade ni inte sett dem här på ett halvår och varför ska jag vara duktig och hålla mina barn hemma om ingen annan gör det?

Då fick jag svaret; - Föräldrarna här på denna förskolan är väldigt noga med att hålla sjuka barn hemma och dem blir väldigt arga när andra föräldrar inte gör så.

JA NÄR BARNEN ÄR SJUKA JA!!!! ville jag skrika men höll tillbaka såklart och sa bara att ni får väl ringa om ni tycker att dem inte ska vara här!


GAAAAAAAAAAH!!!!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0