Nya lägenheten

Lägenheten ligger i Limhamn som Lofsan lyckades klura ut haha. Kanske inte så svårt?

Jag har suttit och klurat och funderat lite om hur jag vill bo...alltså inredning, färgkombo och stil.

Jag är lite lyrisk över att få inreda ett pojk och ett tjejrum. Inte just för att det ska vara ett blått och ett rosa rum utan mer få in deras personlighet i rummen.
Dock ska Julias rum gå i ljusrosa för att jag älskar färgen. Hon ska få en rosa fondtapet med vita stjärnor eller vit fondtapet med rosa stjärnor. Resterande väggar ska hållas vita.

Detsamma gäller i Jamie´s rum som också kommer vara ett lekrum för båda barnen iom det rummet är så stort.
Han ska också få en fondtapet men har inte klurat ut vad för nån eller i vilka färger jag ska hålla mig inom. Det lutar åt att försöka kombinera ihop limegrönt, brunt och turkost. Resterande väggar ska vara vita där med.

Vardagsrummet kommer inredas i en mer "romantisk" stil och vi utgår från vår nya soffa som är vit. Vi ska måla om soffbordet  eller betsa det i vitt. Mycket ljusa pasteller som rosa och lila och lite grönt. Tänk er rosor.

Matsalsdelen som också är i vardagsrummet kommer gå i ek (eftersom bordet är ek) men också mycket lila.

Vårt sovrum kommer inredas med Marin tema. Rött, marinblått och vitt. En stor fin segelbåt vill jag ha i fönstret... inspirationen fick jag när vi var på Ystad Saltsjöbad.

Köket kommer gå i grönt och jordnära fäger. Såsom olivgrönt, beigt, brunt... Grönt är skönt!

Stora badrummet ska inredas som vårt sovrum. Så som vi har det idag. Stjärnor, rött, vityt oh marinblått och båtinspererat. Lilla toaletten vet jag inte än. Det är ju bara att byta handdukar där inne så har du en ny färgkombo.

Hallen ska gå i vitt och svart och grått. Mycket tavlor men svartvita foton mm.

Vad tror ni?
Låter snajjs va?
Det lär ju inte hända över en natt men det är kul att spåna och klura och veta hur man vill ha det.

Kommentarer
Postat av: Lofsan

Det låter snyggt!



Jag skulle också vilja vara duktig på inredning. Ni har ett vackert hem har jag sett på bilderna. :-)

2010-12-23 @ 10:09:43
URL: http://Lofsan.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0